مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون پنج روستای استان به اینترنت پرسرعت مخابرات(ADSL) متصل شده و اکنون ۵۴۵ روستا از این فناوری بهره‌مند است.
کد خبر: ۹۶۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳ 03 June 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، آزاد حکمت با بیان اینکه توسعه اینترنت در مناطق روستایی جزو تعهدات شرکت مخابرات نیست، اظهار داشت: با این وجود طی سال‌های اخیر کار‌های خوبی در این راستا در روستا‌های استان توسط این شرکت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۹ روستای استان از اینترنت پرسرعت مخابرات (ADSL) بهره‌مند شد، اضافه کرد: پارسال همچنین ۶۷ مرکز تلفن روستایی با تجهیزات جدید بروزرسانی شد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه پارسال ۱۳۶ سایت تلفن همراه روستایی، بین شهری و جاده‌ای در استان ارتقا یافت، افزود: سال گذشته در حوزه سیستم‌های مخابراتی ۱۰۵ میلیارد ریال، حوزه دیتا ۳۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ظرفیت پهنای باند از ۳۰ گیگابایت به ۵۰ گیگابایت افزایش یافت.

حکمت به بهره‌برداری از ۷۰۲ پروژه مخابراتی در استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پارسال ۱۵ هزار و ۳۵۷ اشتراک تلفن ثابت، ۳۲ هزار و ۲۷۲ اشتراک اینترنت پرسرعت مخابرات و ۲ هزار و ۹۹ اشتراک جدید FTTH واگذار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار