مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۵۳۶۰ برنامه فرهنگی شامل نشست کتابخوان، جمع خوانی، نقد و معرفی کتاب و نقاشی، قصه گویی و برنامه های مناسبتی، در کتابخانه های عمومی سطح استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵ 07 June 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سمیه حیدری در مراسم تجلیل از کتابداران برتر ایلام که به صورت مجازی برگزار شد، بیان داشت: هدف از برگزاری این برنامه تبادل آرا و تجلیل از همکاران برتر در بخش فعالیت های فرهنگی سال گذشته است.

وی اضافه کرد: فعالیت های فرهنگی در کتابخانه های عمومی جایگاه مهمی دارد و بخش مهمی از انتظارات مردم در کنار خدمات تخصصی این مراکز، معطوف به توسعه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است و این ماموریت مهم جز از طریق کار فرهنگی محقق نخواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام با بیان اینکه نگاه تک بعدی به کتابخانه های عمومی راهگشا نیست، تصریح کرد: این مراکز پایگاه های فرهنگی هستند که در راستای جذب حداکثری مردم و آشنایی آن ها با کتاب و تعمیق فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه فعالیت می کنند.

وی ادامه داد:محدویت های ناشی از کرونا و تعطیلی کتابخانه ها، اجرای برنامه های فرهنگی را با مشکل مواجه کرد اما خوشبختانه با تلاش همکاران ما و با بهره گیری از فضای مجازی روند روبه رشد اجرای فعالیت های فرهنگی ادامه پیدا کرد و این حجم از برنامه ها نشان از همت بلند و انگیزه بالای خدمتگزاری کتابداران دارد.

لازم به ذکر است، در این مراسم پس از ارائه گزارش و تبادل نظر روسا، کارشناسان، کتابداران و مسئولین کتابخانه ها، ده نفر از کتابداران و مسئولان کتابخانه های عمومی به عنوان کتابداران برتر استانی و ۲۰ برگزیده در سطح شهرستان معرفی و تجلیل شدند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار