محسن رضایی:
دکتر محسن رضایی گفت: تجارت کنونی ضد تولید ملی است و من در دولت خود تجارتی را شروع خواهم کرد که در ایران تولید ملی قوی تر شود.
کد خبر: ۹۶۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲ 09 June 2021
به گزارش تابناک کردستان، محسن رضایی امروز در گفتگو زنده با مردم ایران از طریق شبکه دو، اظهار داشت: نجارت حلقه مفقوده اقتصاد ملی ایران در چند دولت اخیر بوده است.
وی با بیان اینکه برنامه دولت ما این است که از همسایگان آغاز می‌کنیم، افزود: ۱۶ استان مرزی و ۱۵ همسایه تقریبا با درآمد‌های خوب داریم و اولین کاری که انجام می‌دهیم این است که به استان سیستان و بلوچستان، خراسان، مازندران، گیلان، آذربایجان، کردستان، خوزستان و سایر استان‌های مرزی، ماموریت تجارت همسایگی و اختیارات ویژه به آن‌ها داده می‌شود.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، بیان کرد: ما هشت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه را چند ماه پیش در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد که در مناطق مرزی هستند.
رضایی تصریح کرد: صادرات، تولید و حمل و نقل از نکات مهمی است که در تجارت دولت‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: دولت نفت را می‌فروشد، دلار مفت و مجانی را خرج می‌کند و بقیه کشور را رها کرده است، تجارت مهمترین مزیت ما است نه تنها در رابطه با دولت بلکه در رابطه با بخش خصوصی و کار آفرینان این کار را ادامه می‌دهیم.
رضایی با بیان اینکه از صدور بخشنامه‌های سریع و بدون مطالعه جلوگیری خواهیم کرد، عنوان کرد: ثبات در صادرات و واردات را جدی گرفته، بسیاری از مسائل دست و پا گیر اداری را حذف کرده و سعی خواهیم کرد که تجارت ایران بعنوان یکی از محور‌های مهم اقتصاد ملی هم در منطقه و در سایر ملل دیگر توسعه پیدا کند.
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با بیان اینکه ما فقط با سه کشور تجارت می‌کنیم و از چند کشور محدود واردات می‌کنیم، افزود: مواد خام به قیمت ارزان می‌فروشیم و کالا‌های بسیار گرانی را خریداری می‌کنیم که می‌توانیم خودمان تولید کنیم.
محسن رضایی گفت: تجارت کنونی ضد تولید ملی است و من در دولت خود تجارتی را شروع خواهم کرد که در ایران تولید ملی قوی‌تر و بازار‌های جدید فتح شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار