محمد فرید سپری:
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از افتتاح ۱۰۰ پروژه کشاورزی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در این استان خبرداد و گفت: برای افتتاح این تعداد پروژه بیش از ۴۵۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
کد خبر: ۹۷۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹ 12 June 2021
به گزارش تابناک کردستان، محمد فرید سپری در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان با تبریک هفته جهاد کشاورزی و تقدیر از همکاری رسانه‌ها در پیشبرد اهداف این سازمان، اظهار داشت: نقش رسانه در تنویر افکار عمومی حائز اهمیت است و نقش پل بین بهره‌بردار کشاورزی و دولت ایفا می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اذعان کرد: تولید محصولات کشاورزی ۶.۹ درصد در سال ۹۹ علی‌رغم تحریم‌ها رشد داشته و این بیانگر تاب‌آوری بخش کشاورزی در شرایط سخت است.

سپری تصریح کرد: گرچه سالانه در کردستان بیش از یک میلیون تن گندم در کردستان تولید شده و رتبه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده است، اما شرایط امسال این میزان را کاهش می‌دهد.

سپری خاطرنشان کرد: کردستان همچنین در تولید سیب‌زمینی با ۳۶۵ هزار تن در سال رتبه پنجم کشور، در توت‌فرنگی با ۵۶ هزار تن رتبه اول و در حبوبات نیز رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: کردستان ۳ درصد بارندگی کشور و ۷ درصد رواناب‌های کشور را دارد و ۵۶ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی استان مجهز به آبیاری نوین است که سالانه برای این مهم ۳۰ میلیارد تومان سهم دولت هزینه می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان اضافه کرد: در تولید محصولات خشک نیز میزان بهره‌وری در کشور ۱.۲ درصد است که این رقم در کردستان ۱.۵ درصد است.

وی در ادامه گفت: کشاورزی دیم کردستان، کشاورزی حفاظتی است که این روش زمان زیادی است در دنیا شروع شده است و ما تلاش می‌کنیم این موضوع را جلو ببریم که ضمن رعایت تنوع، حفظ بقایای گیاهی و حفظ خاک از اصول آن است.

سپری اضافه کرد: ۵۳۰ هکتار سرشاخه‌کاری گردو در استان توسط یکی از محققین سازمان تحقیقات کشاورزی استان انجام شده است و اکنون کردستان روی ریل اصلاح محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: مبارزه با آفات محصولات کشاورزی در سطح ۴۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان یکی دیگر از اقدامات بخش کشاورزی در کردستان است.

سپری همچنین گفت: کردستان در شرایط نرمال سالانه دو میلیون تن علوفه دارد شامل یونجه و شبدر و کاه است و تولید علوفه خشک نیز بین دو تا هفت میلیون تن در سال است.

وی اذعان داشت: سال گذشته با منابع داخلی ۳۸ هزار و ۵۵۵ فقره به ارزش یک هزار و ۹۰۲ میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: در هفته جهاد کشاورزی سال گذشته ۷۱۰ پروژه افتتاح شد و یک هزار و ۸۴ شغل ایجاد کرد.

به گفته سپری، امسال در هفته جهاد کشاورزی ۱۰۰ پروژه با ۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری و ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های امسال ۶۲ شغل جدید ایجاد و ۱۶۹ شغل تثبیت می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار