مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خبر داد؛
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: از مجموع ۱۶۷۷ روستای استان در حال حاضر ۱۰۱۶ روستا زیر پوشش خدمات آبفا قرار دارند که با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال ۲۰ روستای دیگر به این تعداد افزوده خواهند شد
کد خبر: ۹۷۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 12 June 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان مهندس علیرضا تخت شاهی با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر شرکت آبفا کردستان در ۳۷ شهر و ۱۶۷۷ روستای استان خدمات‌رسانی می‌کند که از این تعداد ۱۰۱۶ روستا به شکل مستقیم زیر پوشش خدمات شرکت آبفا قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین روستای زیر پوشش مربوط به شهرستان سقز با ۱۶۵ روستای می‌باشد و پس از آن در شهرستان‌های بیجار با ۱۲۹ و دیواندره با ۱۱۴ روستا، بیشترین روستای زیر پوشش خدمات شرکت ابفا هستند.
وی در خصوص میزان بهره مندی جامعه روستایی از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت لوله کشی نیز این عدد را ۸۰ درصد جمعیت روستایی عنوان کرد و گفت: البته از تأمین آب سایر روستائیان استان نیز غافل نبوده ایم و برای سایر روستا‌های باقیمانده آبرسانی به شکل سیار و روزانه انجام می‌گیرد.
وی افزود: در حوزه روستایی ۳ تصفیه‌خانه آب در روستا‌های بلبر، روار و قلیان در حال فعالیت هستند، همچنین ۸۲ مجتمع روستایی از طریق ۳ هزار و ۲۹۰ کیلومتر خط انتقال و ۲ هزار و ۵۸۰ کیلومتر شبکه توزیع، کار آبرسانی به روستا‌های استان کردستان را انجام می‌دهند.
منبع: تابناک
برچسب ها: کردستان ، آب و فاضلاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار