مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: خانه‌های سلامت مامن و سرپناهی برای دختران در معرض آسیب به شمار می روند چرا که بیرون از خانه ماندن آنها می تواند معضلات و مشکلات را به مراتب افزایش دهد. و حمایت های اجتماعی از آن ها تا زمان رفع مشکل ادامه دارد.
کد خبر: ۹۷۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ 14 June 2021

محمد محمدی قیداری با بیان اینکه حمایت های اجتماعی از این دختران تا زمان رفع مشکل ادامه خواهد داشت، افزود: هم اکنون ۲ خانه کودک و نوجوان دختران در زنجان در ۲ رده سنی ۶ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۸ سال فعالیت می کنند و در مجموع ۲۱ دختر بی سرپرست و بد سرپرست در شیرخوارگاه و خانه های کودک و نوجوان استان نگهداری می شوند.

وی با اشاره به قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست اضافه کرد: افرادی که سرپرستی آنان به موجب حکم مراجع صلاحیت دار به بهزیستی سپرده شده و تا زمان ۲ سال از تاریخ سپردن آنان به سازمان، پدر یا مادر و یا جدپدری و وصی منصوب از سوی ولی قهری برای سرپرستی آنان مراجعه نکرده باشند به موجب ماده ۸ این قانون و با رعایت مفاد این ماده و با تشخیص دادگاه و مصلحت کودک یا نوجوان، حکم سرپرستی به متقاضیان سرپرستی اعطا می شود.

این مسوول ادامه داد: درخواست‌کننده منحصر یا درخواست‌کنندگان سرپرستی باید متعهد شوند که تمامی هزینه‌های مربوط به نگهداری و تربیت و تحصیل افراد تحت سرپرستی را تأمین کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: این حکم حتی پس از فوت سرپرست منحصر یا سرپرستان نیز تا تعیین سرپرست جدید، برای کودک یا نوجوان جاری است و بدین منظور سرپرست منحصر یا سرپرستان، موظف هستند با نظر بهزیستی خود را نزد یکی از شرکتهای بیمه به‌نفع کودک یا نوجوان تحت سرپرستی بیمه عمر کنند.

محمدی افزود: در صورت فوت سرپرست منحصر یا سرپرستان که مشمول یکی از صندوقهای بازنشستگی بوده‌اند، افراد تحت سرپرستی در حکم افراد تحت تکفل متوفی محسوب شده و تا تعیین سرپرست جدید از مزایای مستمری وظیفه بازماندگان برخوردار خواهند شد.

وی اظهار داشت: حضور دختران در جامعه و پذیرش نقش های اجتماعی آنها نسبت به گذشته بیشتر شده و نیاز به آموزشهایی چون مباحث حقوقی، اجتماعی ضروری است.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان، دختران جامعه با سرلوحه قراردادن زندگی ائمه اطهار و معصومین می توانند الگویی مناسب را پیش روی خود قرار دهند تا در جامعه و در بهره گیری از فضای مجازی دچار آسیب نشوند.

منبع/ایرنا



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار