معاون صنایع دستی استان کرمانشاه با یادآوری، شرکت ۱۳۰ اثر از هنرمندان استان کرمانشاه در سومین دوره داوری نشان ملی صنایع دستی، از موفقیت ۵۳ اثر آن در کسب نشان مرغوبیت کالا خبر داد.
کد خبر: ۹۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 19 September 2015
نصرت الله سپهر از اتمام سومین دوره داوری نشان ملی صنایع دستی در استان کرمانشاه خبرداد و گفت: این داوری از ۲۴ شهریور ماه امسال و به مدت سه روز در کرمانشاه برگزار شد که طی آن چهار استان کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان آثار خود را برای کسب نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع دستی ارائه دادند.

 وی افزود: در این دوره از داوری نشان ملی، ۹ تن از داوران برجسته کشور حضور داشته و به داوری و ارزیابی آثار پرداختند.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشا، بیشترین آثار ارائه شده را مربوط به استان کرمانشاه دانست و یادآور شد: در این دوره از داوری نشان ملی ۱۳۰ اثر ازهنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه، ۱۱۵ اثر از صنعتگران صنایع دستی کردستان، ۵۰ اثر از هنرمندان همدانی و ۱۵ اثر از هنرمندان ایلامی ارائه شد.

کردستان با ۸۱ نشان ملی، بیشترین نشان را به خوداختصاص داد

وی از موفقیت ۵۳ اثر از هنرمندان استان کرمانشاه برای دریافت نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع دستی خبرداد و افزود: هنرمندان استان کردستان نیز با دریافت ۸۱ نشان مرغوبیت کالای صنایع دستی، توانستند بیشترین تعداد نشان‌های این دوره را به خود اختصاص دهند.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از کسب ۴۲ نشان توسط هنرمندان استان همدان و ۷ نشان توسط هنرمندان استان ایلام در این دوره از داوری نشان ملی صنایع دستی خبرداد.

آثار برتر کاندید نشان اصالت یونسکو می‌شوند

وی، از کاندید شدن، آثار دریافت کننده نشان ملی برای کسب نشان اصالت یونسکو خبرداد و گفت: این آثار برای کسب نشان اصالت یونسکو که در سال آینده برگزار می‌شوند کاندید خواهند شد.

سپهر، برگزاری این دوره از داوری نشان ملی را فرصتی مناسب برای معرفی آثار و تولیدات صنایع دستی استان کرمانشاه دانست و گفت: کسب نشان ملی توسط صنایع دستی، می تواند به عنوان نوعی استاندارد و ضمانت برای این آثار و حضورشان در بازارهای داخلی و خارجی محسوب شود.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه، صنایع دستی را نشانی از آداب، سنن، رسوم، اخلاقیات و نوع بینش و نگرش مردمان یک دیار و به نوعی معرف هر ملت دانست که باید بیش از پیش و برای حفظ هویت هر قوم، قبیله، شهر، استان و کشور مورد توجه قرار گیرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار