رئیس کل دادگستری استان کردستان:
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی صبح امروز و در دیدار اعضای شورای قضایی استان با مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مبارزه با فساد و رانت خواری در استان کردستان با جدیت دنبال می‌شود.
کد خبر: ۹۷۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲ 15 June 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، صبح امروز و با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان، معاونین ایشان در حوزه‌های مختلف و اعضای شورای قضایی استان، جلسه هم اندیشی و هم افزایی با مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حسینی اظهار داشت: در راستای تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به لحاظ حضور ایشان در بطن و بدنه جامعه این جلسه برگزار گردیده و هدف اصلی از این امر تسهیل خدمت رسانی به مردم شریف استان کردستان می‌باشد.
وی تاکید کرد: قضات و کارکنان دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لحاظ مراجعات مکرر و متعدد مردمی به نوعی ملجأ و پناهگاه مردم هستند و حجم عظیمی از گرفتاری‌ها و مشکلات مردم به این ارگان‌ها ارجاع می‌گردد.
رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی ما خدمت رسانی و خدمتگزاری برای همه افراد، اقوام و مذاهب باید بصورت یکسان و به دور از هرگونه تبعیض باشد.
وی به حجم بالای کار و ورودی بالای پرونده‌ها به دادگستری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: متاسفانه دستگاه قضایی استان کردستان از لحاظ نیروی انسانی و امکانات رفاهی در سطح پایینی نسبت به کل کشور قرار دارد و ضروری است تا نمایندگان مجلس در این خصوص چاره اندیشی نمایند.
رئیس کل دادگستری استان کردستان از مشکلات جدی دادگستری استان را غیربومی بودن قضات شاغل عنوان کرد و افزود: از چالش‌های اساسی دستگاه قضایی کردستان درخواست‌های متعدد انتقالی قضات به لحاظ نبود امکانات رفاهی و عوامل ایجاد انگیزه ماندگاری در استان کردستان می‌باشد و می‌توان گفت که بیش از ۵۰ درصد از قضات استان کردستان متقاضی انتقالی هستند.
در ادامه این جلسه دکتر محسن فتحی رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر همکاری و تعامل بیش از پیش نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با دستگاه قضایی استان، اظهار داشت: امیدواریم با تعامل بوجود آمده در جهت احقاق حقوق مردم استان گام برداریم.
وی تعداد شعب و قضات دادگستری را پاسخگوی مطالبات مردمی ندانست و افزود: زندان‌ها در بسیاری از شهرستان‌های استان کردستان فضای نامطلوب و در مکان نامناسبی از سطح شهر قرار دارند که ضروری است این مشکل برطرف شود و همچنین از رئیس کل دادگستری استان درخواست داریم تا یک نفر از اعضای شورای قضایی استان را به عنوان رابط پارلمانی در جهت تعامل و ارتباط موثرتر با نمایندگان مجلس انتخاب نماید.
همچنین شیوا قاسمی پور نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه ویژه به مرز باشماق مریوان تاکید کرد و افزود: متاسفانه از طریق مرز باشماق شاهد قاچاق بی رویه و خروج میلیون‌ها دلار از کشورمان به خاک عراق هستیم که باید چاره اندیشی شود.
همچنین در این جلسه که به مدت ۳ ساعت طول کشید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه خود به ارائه نقطه نظرات در زمینه مسایل مختلف پرداختند و خواستار تعامل بیشتر با دستگاه قضایی شدند.
منبع: تابناک
برچسب ها: کردستان ، دادگستری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار