مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۳۷ مورد تابلو پارک ویژه معلولین برای رفاه حال افراد دارای معلولیت و جانبازان در سطح شهر تعبیه شد.
کد خبر: ۹۷۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 16 June 2021

محمد محمدی با بیان اینکه ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی برای پنجمین سال متوالی در حال اجراست، اظهار کرد: خوشبختانه حساس سازی و فرهنگ سازی در زمینه مناسب سازی در طول سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان بیان کرد: با پیگیری دبیرخانه مناسب‌سازی و همت اداره حمل و نقل و مهندسی ایمنی ترافیک شهرداری زنجان تعبیه ۳۷ مورد تابلو پارک ویژه معلولین برای رفاه حال افراد دارای معلولیت و جانبازان در سطح شهر، انجام شد.

محمدی ادامه داد: یکی از اقدامات موثر دبیرخانه مناسب‌سازی استان ارزیابی مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری بانک‌ها در چهار آیتم (ورودی اصلی، آسانسور، سطوح شیبدار و فضای بهداشتی) است که مشکل اغلب بانک‌ها عدم امکان مناسب‌سازی ورودی بانک با توجه به ضوابط شهرداری‌ها است که مساعدت و راهکار توسط شهرداری با توجه به ایجاد سد معبر در تعبیه رمپ ورودی را خواستار شدند.

وی تصریح کرد: تصویب ردیف بودجه برای مناسب سازی معابر توسط شهرداری‌ها می‌تواند سرعت مناسب‌سازی شهری و اماکن عمومی را افزایش دهد و زنجان را به شهر مهربان با افراد دارای معلولیت تبدیل کند.

محمدی قیداری افزود: امدادخواهی ناشنوایان یکی از معضلات عمده در مسیر مناسب‌سازی و یاری به افراد دارای معلولیت شنوایی هست که طراحی و ساخت اپلیکیشن‌ها توسط اورژانس، آتش‌نشانی و... می‌تواند یاری بخش باشد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: ارزیابی مناسب‌سازی دانشگاه‌ها برای حضور افراد دارای معلولیت خوشبختانه در حال انجام است و این امر موجب تسهیل رشد تحصیلی این گروه خواهد شد.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار