معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ حلقه انواع مار در نقاط مختلف سطح شهر زنده گیری و در دامان طبیعت رهاسازی شد.
کد خبر: ۹۷۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳ 19 June 2021
به گزارش تابناک کردستان، صالح زندی اظهار داشت: هرسال با گرم‌تر شدن هوا شاهد ورود مار‌ها به داخل شهر و حضور آن در منازل مسکونی شهروندان هستیم و با شروع فصل بهار و تابستان و حضور بیشتر شهروندان در دامان طبیعت معمولاً مار‌ها به داخل خودرو‌ها راه یافته و از این طریق به داخل شهر و پارکینگ منازل راه پیدا خواهند کرد.

وی گفت: مار‌ها به دلیل سمی بودن خطرناک بوده و حضور در مناطق شهری و منازل موجب ترس و وحشت شهروندان شده و همین علت باعث شده بسیاری از شهروندان با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و درخواست کمک کنند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اضافه کرد: آتش نشانان نیز پس از دریافت گزارش بلافاصله به محل اعزام شده و ضمن دعوت افراد به آرامش با پوشش مخصوص و دستگاه مارگیر اقدام به صید مار می‌کنند.

وی با بیان اینکه درهمین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ حلقه انواع مار درنقاط مختلف سطح شهر زنده گیری و در دامان طبیعت رهاسازی شده است، از شهروندان خواست: با رویت مار و حیوانات موذی ابتدا و در اولین مرحله با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و در گام بعد بدون هیچ گونه اقدامی از محل فاصله بگیرند.

زندی تاکید کرد: از پارک خودرو‌ها در دشت‌هایی که پوشش گیاهی بلند داشته خودداری کرده و قبل از اسکان، محل را بازرسی کنند تا از انتقال مار به داخل خودروی خود و انتقال آن به داخل شهرپیشگیری شود.
منبع: تابناک
برچسب ها: کردستان ، آتش نشانی ، مار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار