رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان از هوشمندسازی صنعت طیور استان خبرداد و گفت: ۷۵ میلیارد ریال برای هوشمندسازی ۷۸۷ واحد مرغداری استان در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۷۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸ 27 June 2021
به گزارش تابناک کردستان، محمد فرید سپری در چهارمین جلسه کارگروه توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی استان اظهار داشت: سهم تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون استان در سال جاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: تاکنون متقاضیان دریافت ۷۶۳ دستگاه خودرو و ادوات کشاورزی به مبلغ ۹۵۰ میلیارد ریال به بانک معرفی شدند.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی را هوشمندسازی صنعت طیور، دام و آبزیان خواند و گفت: تسهیلاتی برای اجرای این مهم از محل خط اعتباری مکانیزاسیون در نظر گرفته شده است.

سپری با اشاره به اینکه قرار شده ۲۱ هزار واحد پرورش طیور در کشور هوشمندسازی شوند، افزود: سهم استان کردستان هم هوشمندسازی ۷۸۷ واحد با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: طی سه ماهه نخست امسال ۹۹ مورد کمک بلاعوض آبیاری تحت فشار به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در استان شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان با اشاره به اینکه سه مورد تسهیلات مربوط به اشتغال پایدار روستایی در استان به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است، گفت: از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ هم ۲ مورد پرداختی به مبلغ ۶۶ میلیارد ریال داشتیم.

سپری اظهار داشت: از محل تسهیلات رونق تولید و تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط ۱۳ واحد به مبلغ ۶۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال به بانک‌ها معرفی شده که تاکنون به سه واحد ۱۸ میلیارد و ۲۸ میلیون ریال پرداخت شده است.

پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی استان

مدیر شعب بانک کشاورزی کردستان هم در این جلسه اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۲ هزار و ۶۱۵ میلیارد ریال توسط این بانک در استان پرداخت شده است.

اسعد فهیمی اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اضافه پرداختی داشتیم.

وی یادآور شد: میزان وصول سپرده هم در سه ماهه امسال ۲۱ هزار و ۷۶۵ میلیارد ریال بوده که این میزان در سه ماهه نخست سال گذشته ۱۴ هزا رو ۳۵۰ میلیارد بوده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی کردستان با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان گفت: تاکنون لیست خرید تضمینی گندم شهرستان سقز به مبلغ ۲۳۱ میلیارد ریال و کامیاران سه میلیارد ریال به بانک کشاورزی ارسال شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار