رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در سه ماهه نخست امسال تلفن ۱۱۵ استان ۸۵ هزار و ۸۸۲ بار برای انجام ماموریت‌های مختلف به صدا درآمده است.
کد خبر: ۹۷۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴ 03 July 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، رضا پیرا اظهار داشت: از مجموع تماس‌هایی که با اورژانس ۱۱۵ استان گرفته شده ۱۶ هزار و ۶۱۹ مورد آن به ماموریت تبدیل شده و نیرو‌های فوریت‌ها به محل حادثه اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ماموریت انجام شده سه هزار و ۱۸۷ مورد ماموریت تصادفی و ۱۱ هزار و ۳۲۴ مورد مربوط به انواع بیماری‌ها بوده است، گفت: تعداد کل مصدومین تصادفی در این بازه زمانی سه هزار و ۲۰۱ نفر بوده است و ۲ هزار و ۶۱۶نفر از آنان به بیمارستان اعزام شده اند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: همچنین از این تعداد ماموریت‌ها ۲۵۴ نفر بدلیل مسمومیت، ۶۹۵ نفربیماران قلبی، ۷۸۹ بیمار تنفسی و ۷۷ مورد نیز اورژانس زنان بوده است.

وی همچنین به انجام ۲۰ ماموریت هوایی در سال جاری در استان اشاره کرد و گفت: درتمام ماموریت‌های انجام شده زمان انتقال بیمار به بیمارستان کمتر از نیم ساعت طول کشید که در صورت انتقال زمینی هر یک از این موارد، این زمان بیش از ۹۰ دقیقه بود.

پیرا اظهار داشت: در حوادث بویژه سانحه‌های جاده‌ای و همچنین برخی بیماری‌ها از جمله سکته‌های قلبی و مغزی زمان طلایی برای انتقال بیمار وجود دارد و استفاده از بالگرد به دلیل انتقال سریع، از میزان آسیب‌های وارده تا حدود زیادی می‌کاهد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار