رییس حوزه هنری کردستان گفت: شب خاطره شهید حاج مسعود غمیان از شهدای شاخص استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و در ادامه فعالیت های محوری و اولویت های کاری حوزه هنری در سنندج برگزار می شود.
کد خبر: ۹۷۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹ 06 July 2021

به گزارش تابناک کردستان ، امین مرادی روز سه شنبه درنشست خبری مجازی اظهار داشت: برگزاری شب خاطره شهدای شاخص کردستان یکی از برنامه های اولویت دار حوزه هنری است و در چند سال اخیر بیش از ۱۵ شب خاطره در استان برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۵ مرداد امسال همزمان با سالروز شهادت شهید غمیان شب خاطره آن شهید والا مقام در سنندج برگزار می شود، افزود: شهید غمیان در سالهای نخست پیروزی انقلاب و در راستای جلوگیری از جولان ضدانقلاب در استان کردستان رشادت های زیادی داشت

 

رییس حوزه هنری کردستان با اشاره به جایگاه شهید حاج مسعود غمیان در دوران انقلاب و مبارزه با گروههای ضد انقلاب در استان، گفت: شهید غمیان جزو اولین افرادی بود که کمیته انقلاب اسلامی را در سنندج راه اندازی کرد و منشا خدمات زیادی در مسیر کمک به ایجاد امنیت و آرامش در شهر سنندج و دیگر مناطق کُردی در استانهای کردستان و کرمانشاه بود.

 

وی اضافه کرد: شهید حاج مسعود غمیان به دلیل جایگاهی که در بین نیروهای انقلابی داشت در سه نوبت مورد تهدید ضدانقلاب قرار گرفت و ترور شد که در نهایت ۲۸ مرداد سال ۱۳۶۹ بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از سوی گروهک های ضدانقلاب ترور و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

وی در ادامه با اشاره به رویکرد حوزه هنری انقلاب اسلامی در راستای برگزاری شب های خاطره برای شهدای شاخص در استان کردستان، یادآور شد: حوزه هنری با یک نوآوری و به دور از برنامه های روتین، با استفاده از زبان هنر برگزاری شب‌های خاطره را در دستور کار قرار داده است.

 

مرادی افزود: در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی و با هدف غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج، شب خاطره شهید غمیان در جوار گلزار این شهید و در بهشت محمدی سنندج برگزار خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های انجام شده علاوه بر پخش کلیپ‌های تصویری از زندگینامه و رشادت‌های شهید حاج مسعود غمیان، شماری از همرزمان آن شهید به بیان خاطرات خود خواهند پرداخت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار