مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به آغاز گام پنجم طرح شهید سلیمانی گفت: طی هفته جاری واکسیناسیون کرونا به صورت محله محور در استان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۷۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴ 06 July 2021
حسن محمودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: گام پنجم طرح محله محور با محوریت واکسیناسیون طی هفته جاری در استان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به تشریح اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته تا کنون در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، اظهار داشت: در راستای طرح مذکور یک هزار و ۳۰۴ تیم در قالب چهار تیم رهگیری، مراقبتی، حمایتی و نظارتی فعالیت دارند.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه شناسایی به موقع افراد مبتلا به کرونا از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح شهید سلیمانی است، اضافه کرد: در مدت زمان یادشده تاکنون یک هزار و ۹۸۰ نفر در منزل با حمایت تیم‌های مذکور تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.

محمودی با اشاره به نقش هر خانه یک پایگاه سلامت عنوان کرد: در طرح مذکور بیماریابی، جداسازی، آموزش و ارتقای دانش مردم نسبت به بیماری در راستای کاهش مبتلایان و مرگ و میرها به صورت محله محور انجام می‌شود.

وی یادآور شد: از هفته گذشته تاکنون سه هزار و ۴۴۵ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علایم انجام گرفته که از این تعداد تست ۴۷۱ نفر مثبت اعلام شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه بیان کرد: در مدت زمان یادشده ۱۳ نفر در منزل تحت مراقبت درمانی و حمایتی از لحاظ بیماری کرونا در قالب طرح مذکور قرار گرفته‌اند.

محمودی با بیان اینکه از ابتدای این طرح تاکنون تیم‌های مذکور به ۹ هزار و ۹۹۶ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش های لازم را ارائه داده‌اند، افزود: به ۴۸۴ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ آموزش داده شده است.

وی یادآور شد: با شروع موج پنجم کرونا از نوع دلتا در کشور پایبندی به پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در اماکن پرتجمع و استفاده از ماسک از راه‌های اساسی در راستای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

محمودی بر لزوم تقویت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تأکید کرد و گفت: در صورت داشتن تب، آبریزش بینی، خستگی و گلودرد که از علائم کرونای دلتا است به مراکز خدمات جامع سلامت و یا پایگاه‌های بهداشتی سلامت جهت انجام تست مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار