مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان:
سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در دومین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر این اداره کل که با حضور محمود الله مرادی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان برگزار شد با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی و نقش تاثیر گذار آن در تربیت نیروی متخصص و کارآمد و ایجاد شغل پایدار گفت: کارآفرینی، مهارت آموزش و تلاش در راستای ایجاد شغل یکی از مهمترین معروفات است.
کد خبر: ۹۷۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۱ 07 July 2021

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان؛ سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در دومین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر این اداره کل که با حضور محمود الله مرادی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان برگزار شد با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی و نقش تاثیر گذار آن در تربیت نیروی متخصص و کارآمد و ایجاد شغل پایدار گفت: کارآفرینی، مهارت آموزش و تلاش در راستای ایجاد شغل یکی از مهمترین معروفات است.
احمدی با بیان اینکه کسب مهارت منجر به بالا رفتن اعتماد به نفس در افراد می‌شود افزود:آموزش‌های مهارتی زمانی مفید و اثربخش است که منجر به تاثیر در رفتار کارآفرینان شود.
وی یادآورشد: بسیاری از تخصص‌ها و مهارت‌ها اگر با تذهیب همراه نباشد کارایی و اثر بخشی مطلوبی نخواهند داشت؛ که در همین راستا و با هدف فرهنگ سازی در جامعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی در مسیر درست ارایه آموزش‌های اسلامی در محیط کار ضروری است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه را یکی از مصادیق معروفات دانست و گفت: ترویج آموزه‌های دین اسلام و فرهنگ اسلامی در کنار کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به اثربخشی فعالیت‌ها در محیط کار و جامعه کمک می‌کند.
احمدی کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای افراد جامعه خصوصاً جوانان را یک از مصادیق امربه معروف دانست و گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با هدف ترغیب و تشویق جوانان به مهارت آموزی با بهره گیری از ماموستایان در کلیه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سطح استان برنامه‌های فرهنگی متنوع و ویژه‌ای را در طول سال دنبال می‌کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به فعالیت شورای فرهنگی، شورای امربه معروف و نهی از منکر، شورای صیانت از حجاب و عفاف و ستاد اقامه نماز این اداره کل در کنار کارگاه‌های مهارت آموزی و آموزشی، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، ترویج فرهنگ اقامه نماز و نیز برگزاری کلاس‌های آموزشی مبارزه با مواد مخدر با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی را از جمله برنامه‌های دنبال شده و مدون این اداره کل در طول سال برشمرد.

احمدی استفاده غلط از فضای مجازی را تهدید جدی برای جوانان دانست و گفت: در این راستا با رویکرد کاهش آسیب‌های فضای مجازی آموزش‌ها و اطلاع رسانی لازم از طریق فضای مجازی در اختیار اداره کل در طول سال و به صورت متمرکز ارائه می‌شود.


در پایان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی را ۲ رکن اصلی و اساسی دانست و گفت: نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف در جامعه سبب می‌شود افراد اصلح در جایگاه واقعی خود قرار گیرند و ابراز امیدواری کرد که همه مسولان در زمره آمران به معروف و ناهیان از منکر قرار گیرند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار