دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان :
محمود الله مرادی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در دومین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: در شرایط کنونی جامعه مبارزه با فساد، تبعیض، فقر، حل مشکل معیشت مردم و رفع بیکاری در جامعه جزو معروفات محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۷۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳ 07 July 2021

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان ؛ محمود الله مرادی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در دومین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: در شرایط کنونی جامعه مبارزه با فساد، تبعیض، فقر، حل مشکل معیشت مردم و رفع بیکاری در جامعه جزو معروفات محسوب می‌شود.
الله‌ مرادی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در خصوص امر به‌ معروف مدیران، اظهار کرد: فرهنگ امر به معروف و تذکر به یکدیگر باید اساس و اولویت کاری مدیران قرار گیرد.
وی افزود: مدیران کل و دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات باید منکرات و معروفات محدوده خود و مشکلات اداره خود را بررسی کنند.
الله‌مرادی یادآور شد: اگر مسوولی در چهارچوب قوانین و مقررات و ضوابط کشور حرکت نکند و جیب خود را بر منافع جامعه ترجیح دهد امربه معروف این مسوول و راهنمایی وی در مسیر درست ضروری است.
وی تاکید کرد: مسولان باید از خدمت کردن به مردم لذت ببرند نه اینکه احساس خستگی کنند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان یادآور شد: هر فردی با هر مسوولیتی در جامعه موظف به اجرای امربه معروف و نهی از منکر است.
وی امر به معروف و مطالبه‌گری را در جامعه ضروری برشمرد و گفت: اجرای این فریضه الهی باید متناسب با شرایط و در کمال ادب و احترام انجام شود.
الله‌مرادی آموزش نحوه امربه معروف را ضروری دانست و تاکید کرد: در این راستا تاکنون چندین دوره آموزشی امربه معروف به صورت ویژه برای برخی روحانیون و افراد متخصص برگزار شده است.
به گفته وی، در سه ماه اخیر بیش از ۸۰۰ نفر از روحانیون و افراد متخصص در این دوره‌های آموزشی شرکت کردند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان بر ترویج امربه معروف با رعایت چهار چوب‌ها و حرمت افراد به صورت همه‌جانبه تاکید کرد و گفت: همه افراد و مسوولان موظف به اجرای فریضه امربه معروف در جامعه هستند.
وی بر تغییر نگرش در اجرای این فریضه الهی تاکید کرد و افزود: ما باید ابتدا معروفات را از خود آغاز کنیم.
الله‌مرادی صرفه‌جویی را یکی از معروفات دانست و افزود: در شرایط کنونی مشکلات اقتصادی همه باید صرفه‌جویی و پیشگیری از اسراف را ترویج کنند.
وی اظهار کرد: منکراتی مانند رشوه‌خواری، ضایع‌کردن حق ارباب رجوع، اسراف در محل کار، اشرافی‌گری و اسراف در مصرف آب و برق منکر محسوب می‌شود و باید تذکرات لازم داده شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اذعان داشت: مطالبه‌گری و امر به معروف باید در نهایت ادب باشد‌.
وی با اشاره به اینکه مشکلات جامعه ارتباطی به تحریم‌ها و برجام ندارد، گفت: فراهم کردن زمینه کار و فعالیت اقتصادی جزو معروفات است.
الله‌مرادی با اشاره به خدمات دولت دوازدهم در حوزه‌های مختلف آب، راه آهن و غیره اظهارکرد: ناکارآمد نشان دادن خدمات دولت منکر است ضمن اینکه همچنین اشتغال در جامعه جزو منکرات است.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مساله جامعه بیکاری است وظایف مدیران را در ایجاد اشتغال در جامعه و رفع مشکل بیکاری خطیر ارزیابی کرد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: در شرایط کنونی جامعه مبارزه با فساد، تبعیض، فقر، حل مشکل معیشت مردم و رفع بیکاری در جامعه جزو معروفات محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه برخی مدیران پاکدست هستند و جز خدمت به مردم دغدغه دیگری ندارند گفت: این مدیران برای جامعه مایه خیر و برکت هستند اما برخی مدیران غفلت می‌کنند و وظایف خود را بدرستی انجام نمی‌دهند.
الله‌مرادی در پایان سخنانش عملکرد اداره‌کل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان را در راستای ایجاد اشتغال در جامعه و تلاش در جهت حل مشکل بیکاری را جزو معروفات و بسیار مطلوب ارزیابی کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار