با عنایت به انتشار مطالب کذب و بدور از واقعیت در کانال‌ها و شبکه‌های معاند در خصوص تخریب کانکس و آلونک‌های غیر مجاز ایجاد شده در مزارع کشاورزی اطراف شهر سنندج روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به اطلاع مخاطبان میرساند:
کد خبر: ۹۷۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۶ 07 July 2021

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کردستان، متن این تکذیبیه بدین شرح می‌باشد: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی روز پنج شنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ با حضور نماینده دادستان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سنندج، شهرداری، نیروی انتظامی وسایر ادارات متولی شهرستان سنندج و هماهنگی با مراجع ذیربط تعداد ۱۷ بنای غیرمجاز واقع در روستای خشکه دول شهرستان سنندج قلع و قمع و میزان ۶ هکتار از اراضی آزاد سازی شد.
به گفته مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان قلع و قم این بنا‌ها در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و با حکم دادستانی صورت گرفته است.
مهدی فتحی در تکمیل این اطلاعیه می‌افزاید: فردی بنام (ف. م) در اراضی روستای خشکه دول اقدام به خرید ۶ هکتار زمین زراعی نموده که پس از خرد کردن و قطعه بندی زمین‌های به مساحت‌های زیر ۳ هزار مترمربع بدون داشتن هیچگونه امتیازی را به عنوان زمین ششدانگ به اشخاص دیگر به فروش رسانده است.
وی تصریح کرد: زمین کشاورزی مذکور توسط (ف. م) به بیش از ۲۰ قطعه تقسیم شده و توسط اشخاصی که اکثرا شاغل و یا بازنشسته دستگاه‌های دولتی هستند به قصد ایجاد خانه باغ و ارزش افزوده بیشتر خریداری شده است.
وی افزود: محل قانونی عرضه دام در میدان دام سنندج واقع در ۵ کیلومتری شهر سنندج است و بنا‌های غیرمجاز تخریب شده با میدان عرضه دام سنندج حدودا فاصله دارد و سودجویان بنا‌های غیر مجاز تخریب شده را به عنوان محل عرضه دام معرفی کرده اند.
رئیس روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کردستان یاداور شد: ایجاد بنا و هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی مستلزم داشتن مجوز‌های لازم از سازمان جهاد کشاورزی است و هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز در اراضی کشاورزی طبق قانون تخلف محسوب شده و با حکم یا دستور مراجع قضایی تخریب خواهد شد.
فتحی تاکید کرد: شهروندان محترم از خرید چنین زمین‌های قطعه بندی شده که واجد صدور هیچگونه مجوز ویا خدماتی نمی‌باشند و صرفا بمنظور منفعت طلبی توسط دلالان ایجاد شده پرهیز نمایند.
وی تاکید: بر اساس دستورالعمل‌های جدید سازمان امور اراضی کشور به منظور پیشگیری از تخریب و کاهش تولید در بخش کشاورزی مجوز احداث خانه کارگری در اراضی کمتر از یک هکتار در سطح کشور صادر نخواهد شد و افرادی که اقدام به ایجاد خانه باغ، دیوار چینی، حصار و ... در اراضی کشاورزی کنند می‌بایست قبلا مجوز‌های لازم را دریافت کرده باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار