رییس مرکز بهداشت سقز با بیان اینکه امسال تعداد مراجعه شهروندان به خاطر نیش مار و عقرب افزایش یافته است، گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۴ مورد مار گزیدگی و عقرب گزیدگی در مراکز درمانی این شهرستان ثبت شده است.
کد خبر: ۹۷۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 10 July 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، پروین خسرو پور از افزایش مراجعه مردم در روستا‌ها و شهر به خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی نسبت به سال گذشته در خصوص، مارگزیدگی و عقرب گزیدگی خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته در این مدت تعداد مراجعه مردم به خاطر گزش مار کمتر از ۱۰ نفر بود و مردم باید نکات لازم را در این خصوص رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه مارگزیدگی و عقرب گزیدگی به دلیل افزایش پدیده خشکسالی است، افزود: از اول سال تاکنون ۱۴ مورد مارگزیدگی و عقرب گزیدگی داشتیم.

خسروپور به راهکار‌های پیشگیری از این پدیده اشاره کرد و گفت: یک مکان خنک و سایه‌دار مثل یک شکاف سنگی، یک غار یا تورفتگی سنگی، سنگ‌های کنار چشمه‌ها و شاخه‌های سایه‌دار درخت‌ها همانقدر که برای شما می‌تواند جذاب باشد، برای یک مار هم که در طول روز مجبور به خنک نگه داشتن خود است، جذاب است. پس، قبل از وارد شدن به این مکان‌ها خیلی دقت کنید و با سر و صدا کردن باعث فرار مار از این مکان‌ها شوید.

رییس مرکز بهداشت سقز اضافه کرد: هنگام راه رفتن بین علف‌های بلند حتما با دقت به زیر پای خود نگاه کنید و از یک چوب دست، عصا و باتوم استفاده کنید و با کشیدن آن به زمین و ضربه زدن به سنگ‌ها و یا شاخه‌های جلوی پایتان مار را از ورود خود آگاه کنید تا او شما را غافلگیر نکند.

وی با اشاره به اینکه ٨٥ درصد مارگزیدگی‌ها در ناحیه زانو به پایین اتفاق می‌افتد، یادآور شد: بهتر است از کفش مناسب استفاده کنید و با پوشیدن جوراب‌های ضخیم از پای خود محافظت کنید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار