مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر ۵۰۰ هزار مشترک خانگی و تجاری معادل ۸۹ درصد مشترکان گاز در استان تحت پوشش بیمه حوادث هستند.
کد خبر: ۹۷۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸ 10 July 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، احمد فعله گری اظهار داشت: بر اساس قرارداد جدید شرکت ملی گاز ایران با شرکت سهامی بیمه تجارت نو، تمام مشترکین در بخش‌های خانگی و تجاری استان نسبت به حوادث ناشی از گاز طبیعی بیمه شدند.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰، هر مشترک خانگی گاز طبیعی در نقاط شهری ماهانه ۲ هزار ریال و مشترکان خانگی مناطق روستایی یک هزار ریال را به عنوان حق بیمه پرداخت می‌کنند که به صورت ماهیانه روی قبض مصرفی آنان محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه برای مشترکان روستایی مبلغ دریافتی بابت بیمه معادل ۵۰ درصد است و این وجوه، مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود، افزود: مبلغ پرداختی برای خسارت مالی به واحد مسکونی نیز به ازای هر واحد مسکونی آسیب دیده حداکثر تا ۷۰۰ میلیون ریال مقرر شده است.

فعله‌گری یادآور شد: پرداخت غرامت فوت برای هر نفر در هر حادثه ۳۰۰ میلیون ریال و همچنین پرداخت غرامت نقص عضو و از کار افتادگی دائم و جبران هزینه‌های پزشکی برای هر نفر در هر حادثه حداکثر تا مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال است.

وی اظهار داشت: شرکت بیمه گر پس از اعلام حادثه و بررسی کارشناسی اقدام به پرداخت هزینه‌های مربوطه می‌کند که در خسارت‌های فوت، مبلغ غرامت در وجه وراث قانونی متوفی بر اساس برگه انحصار وراثت پرداخت خواهد شد، ضمن اینکه در خسارت‌های پزشکی و نقص عضو، مبلغ غرامت در وجه مصدوم و یا سرپرست قانونی وی بر اساس اسناد و مدارک پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان تاکید کرد: در صورت بروز هر گونه حادثه ناشی از استفاده از گاز طبیعی، این شرکت ظرف مدت ۲۰ روز خسارت مشترک را برآورد و پرداخت خواهد کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار