معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: امسال ۱۳۰ حلقه چاه آب غیرمجاز با حجم تقریبی ۳.۳ میلیون مترمکعب در استان مسدود شده است.
کد خبر: ۹۷۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴ 10 July 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان ، عرفان مومن پور اظهار داشت:سال گذشته در مجموع ۴۰۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در مناطق مختلف استان کردستان مسدود و پر شده بود که نقش مهمی در حفظ و احیای منابع آب زیرزمینی دارد.

وی به کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری در استان و سیاست‌های شرکت آب منطقه‌ای در خصوص واگذاری مجوز حفر چاه به بهره‌برداران اشاره کرد و گفت: در کوتاه مدت بخش زیادی از تصمیمات به نسبت وضعیت منابع آب تغییر و متناسب با وضعیت موجود سیاست های درخوری در پیش گرفته خواهد شد و امسال هم به نسبت شرایط بسیار متفاوت و نادر در طول ۵۰ سال اخیر، رفتارهای انقباضی در مواجه با شرایط و درخواست های حوزه آب در بخش های مختلف بروز خواهد کرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: در مناطق شرق استان به ویژه در دشت های ممنوعه(قروه، دهگلان و چاردولی) سیاست ها قطعا انقباضی بوده و مجوزی در بخش کشاورزی به جهت توسعه بهره برداری صادر نخواهد شد و فقط به مشترکین فعلی خدمات ارائه خواهد شد.

مومن‌پور اضافه کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۸۰۰ حلقه چاه آب مجاز با مصارف کشاورزی صنعت و شرب و تقریبا هشت هزار حلقه چاه آب غیر مجاز در سطح استان وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار