رئیس کل دادگستری استان کردستان درآیین تحلیف مترجمین رسمی:
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی در آیین تحلیف مترجمین رسمی استان کردستان اظهار داشت: مترجمی به نوعی کار کارشناسی محسوب می‌شود و قلم و ترجمه شما باید بر اساس صداقت و امانتداری باشد.
کد خبر: ۹۷۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲ 14 July 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، صبح امروز و با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان و معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کردستان مراسم تحلیف ۵ نفر از مترجمین رسمی استان در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی ضمن تبریک به افراد منتخب، اظهار داشت: بحث رعایت امانت و امانتداری از ارزش‌های والای اخلاقی و انسانی است و همچنین در نظام اسلامی و بر اساس آموزه‌های دینی مان این موضوع بسیار تاکید شده است.
رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی یکی از مهمترین شرایط کامل شدن دیانت انسان‌ها امانت داری آنهاست چنانکه یکی از صفات برجسته وجود مبارک پیامبر گرامی اسلام که به حکم «و فی رسول الله اسوه حسنه» سرمشق تمامی مسلمانان است، صفت امانتداری و صداقت است.
وی خطاب به مترجمین رسمی منتخب استان کردستان اظهار داشت: صداقت و امانتداری را سرلوحه کار خود قرار دهید چرا که وظیفه شما به نوعی تخصص کارشناسی محسوب می‌شود و در محاکم دادگستری قلم و ترجمه شما یاری رسان دستگاه قضایی در احقاق حق محسوب می‌شود.
در ادامه این مراسم دکتر علی رشیدی معاون قضایی رئیس کل و معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کردستان اظهار داشت: با اضافه شدن ۵ نفر از مترجمین رسمی، تعداد مترجمین رسمی در استان کردستان به ۱۱ نفر رسید.
وی عملکرد مترجمین رسمی را در استان کردستان در سال ۱۳۹۹، ترجمه ۲۴۱۸ مورد سند رسمی و عادی عنوان کرد و افزود: در ۳ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ نیز تعداد ۱۲۶۰ مورد سند توسط مترجمین رسمی ترجمه و به اشخاص تحویل شده است.
وی از راه اندازی سامانه «سنام» از ابتدای آذرماه سال ۱۳۹۹ خبر داد و افزود: اسناد ترجمه شده در این سامانه بارگذاری شده و تحویل مترجمین رسمی استان می‌گردد.
در پایان این مراسم سوگندنامه مترجمین رسمی قرائت و این افراد پروانه شروع به کار خود را از دستان رئیس کل دادگستری استان تحویل گرفتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار