رئیس اداره زکات کمیته امداد کردستان از پرداخت ۲۶ میلیارد تومان زکات توسط خیران کردستانی در سه ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۷۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 17 July 2021

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، ماموستا عبید لطفی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ۲۶ میلیارد تومان زکات از طریق خیران استان کردستان جمع آوری شده است، عنوان کرد: این مبلغ زکات در سطح استان و در ۱۱۳۸ روستا جمع آوری شده است.

وی افزود: ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان این مبلغ مربوط به زکات فطریه، دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کفارات، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات مال التجاره و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات غلات بوده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد کردستان گفت: از محل زکات جمع آوری شده یکصد مورد کمک هزینه درمانی، ۱۹۶ مورد کمک هزینه تحصیلی، کمک به خرید، ساخت و تعمیر ۹ واحد مسکن نیازمندان و ۷۰ هزار مورد کمک معیشت پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین از محل زکات امسال به ساخت و تعمیر سه مسجد، دو خانم عالم، یک مورد غسالخانه، و دو مورد پروژه عام المنفعه کمک شده است.

ماموستا لطفی گفت: ۱۰۰ درصد زکات جمع آوری شده در همان روستا و یا محل جمع آوری شده با نظارت و همکاری معتمدین، عاملین، شورای زکات روستا، خیران، امامان جماعت و مردم برای امورات همان مناطق هزینه شده است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار