سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان:
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه تمامی گزارشات مردمی در سامانه سجام در حوزه‌های مختلف، چون فساد اقتصادی، اداری، آسیب‌های اجتماعی، مسائل اقتصادی و سیاسی به صورت ویژه رصد می‌شود، گفت: این موارد به دادستان‌ها منعکس شده و موضوع را پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۹۷۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ 18 July 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان، بهادر اسدی با بیان اینکه سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه (سجام) با هدف پیشگیری از وقوع جرم و جذب گزارشات مردمی راه‌اندازی شده است، افزود: عموم مردم می‌توانند برای ثبت گزارشات خود در این سامانه به نشانی Sajam.scpd.ir مراجعه نمایند.
اسدی با بیان اینکه در بحث اقدامات پیشگیرانه، خودمان مسائل و مشکلات سطح جامعه را رصد و آسیب‌شناسی کرده و در این حوزه مسئول‌سازی می‌کنیم، ادامه داد: ما یک اصل مهم در پیشگیری از وقوع جرم را در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به عهده داریم که مسئول‌سازی اداری و ارتقای مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.
وی با اشاره به نحوه اقدام در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان، اظهار کرد: نحوه کار به این صورت است که در گام اول با استفاده از مجموعه سازمان‌های مردم نهاد، مصلحین و دیده‌بانان پیشگیری از وقوع جرم که با این معاونت همکاری می‌کنند، موارد و مسائل را رصد می‌کنیم.
اسدی ادامه داد: در مرحله بعد، مواردی را که احساس شود کاستی‌هایی وجود دارد که ممکن است سبب بروز جرائم و آسیب‌های احتمالی گردد پیگیری کرده و با مسئول‌سازی این موارد را به مدیران ادارات و دستگاه‌ها منعکس کرده و از این طریق مسئله را پیگیری می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه از طریق دادستان‌های محترم حوزه‌های قضایی استان هم موضوع پیشگیری از وقوع جرم را در دستور کار داریم، افزود: دادستان به عنوان مدعی‌العموم اگر اشراف کاملی بر همه ابعاد داشته باشد می‌تواند موارد را در جلسات مختلفی که حضور دارد مطرح و منعکس کرده و از متوالیان امور فرهنگی و مسئولان اجرایی مطالبه‌گری داشته و این موضوع نتیجه پیشگیرانه خوبی به همراه دارد.
اسدی گفت: در این سامانه هویت کلیه شهروندان، اعضای سامانه سجام، دیده‌بانان پیشگیری و دست‌اندرکاران پیگیری گزارشات، کاملا محرمانه است.
وی با اشاره به اینکه در بحث شیوع ویروس کرونا تجربه بسیار خوبی در این زمینه داشتیم، افزود: مواردی که در حوزه‌های مختلف، چون مسائل بهداشتی، احتکار و ... مردم گزارش کرده بودند از طریق دادستان پیگیری می‌شد و نتایج خوبی به دنبال داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار