مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: تا پایان امسال عملیات آبرسانی و لوله‌کشی آب توسط شرکت آبفا در ۲۰ روستای استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۷۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶ 19 July 2021
به گزارش تابناک کردستان، علیرضا تخت شاهی اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و ۱۶ روستای استان تحت پوشش شرکت آبفا قرار دارد که تا پایان امسال این عدد به یک هزار و ۳۶ مورد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه اکنون آب شرب مورد نیاز این روستا‌ها از منابع داخلی یا آبرسانی سیار تامین می‌شود، افزود: در حال حاضر به ۱۰۴ روستای استان آبرسانی سیار انجام می‌شود که انتظار داریم تا پایان تابستان تعداد روستا‌های نیازمند به آبرسانی سیار به ۲۲۰ روستا هم برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با بیان اینکه سرانه مصرف آب شرب روزانه مشترکان کردستانی ۲۵ لیتر بالاتر از استاندارد کشور (۱۷۰ لیتر) است، اضافه کرد: در حال حاضر سرانه مصرف آب شرب روزانه مشترکان این استان، ۱۹۵ لیتر بوده که بالاتر از استاندارد کشور است.

تخت شاهی یادآور شد: با توجه به در پیش بودن تابستان، استفاده از کولر‌های آبی به جای گازی، کاهش زمان استحمام و بکارگیری سردوش‌های کاهنده مصرف و عدم باز گذاشتن شیر آب در هنگام مسواک زدن، از جمله راهکار‌های ساده و کاربردی برای مدیریت مصرف آب است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار