رئیس کل دادگستری استان کردستان:
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی در آئین تحلیف کارآموزان مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه در استان کردستان، اظهار داشت: قسمتی از اطاله دادرسی در محاکم قضایی به دلیل عدم ارائه نظریات کارشناسی در مهلت مقرر است.با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی و رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان، رئیس مرکز کارشناسان رسمی و اعضای هیات مدیره این مرکز در استان، آئین تحلیف ۱۸ نفر از کارآموزان این مرکز در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱ 28 August 2021
رئیس کل دادگستری استان کردستان:
نظریات کارشناسی باید مطابق با واقع باشد و در مهلت مقرر به دادگاه ارائه شود
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی در آئین تحلیف کارآموزان مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه در استان کردستان، اظهار داشت: قسمتی از اطاله دادرسی در محاکم قضایی به دلیل عدم ارائه نظریات کارشناسی در مهلت مقرر است.
با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی و رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان، رئیس مرکز کارشناسان رسمی و اعضای هیات مدیره این مرکز در استان، آئین تحلیف ۱۸ نفر از کارآموزان این مرکز در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان کردستان برگزار شد.
به گزارش تابناک کردستان، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حسینی ضمن تبریک ایام هفته دولت، اظهار داشت: نظریات کارشناسی صحیح مبنای تصمیمات قضات در صدور رای هستند و به احقاق حق و اجرای عدالت و اتقان آراء کمک می‌کنند.
وی تاکید کرد: نظریات کارشناسی باید مطابق با واقعیت باشد و در زمان و مهلت مقرر به دادگاه ارائه شود چرا که قسمتی از اطاله دادرسی در محاکم قضایی به دلیل عدم ارائه نظریات کارشناسی در مهلت مقرر است.
رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: دادگستری استان بر عملکرد وکلا و کارشناسان رسمی نظارت جدی دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، حفاظت و اطلاعات دادگستری با متخلفان هیچگونه مسامحه‌ای نخواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی بر برگزاری منظم جلسات فصلی با کارشناسان رسمی در راستای حل و فصل امور مردم تاکید کرد و اظهار داشت: خروجی کار کارشناسان رسمی در محاکم قضایی ظهور پیدا می‌کند.
در ادامه این جلسه دکتر علی رشیدی معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان اظهار داشت: اظهارنظر کارشناسان رسمی قوه قضاییه باید صرفا فنی باشد و نظر قضایی منحصرا توسط قضات صادر می‌شود.
وی افزود: نظریات کارشناسی باید مستدل و جامع الشمول باشد و با حضور طرفین صادر شود تا دادگاه از ارجاع این نظرات به هیأت‌های بالاتر خودداری نماید.
وی خطاب به کارشناسان رسمی تاکید کرد: فقط در حوزه تخصصی کاری خود اظهار نظر نمایید و از اخذ هرگونه وجه بصورت دستی از ارباب رجوع اکیدا خودداری نمایید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار