سید رحمت الله پریچهر :
عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در حال حاضر سالانه حدود ۶ میلیارد دلار محصولات کشاورزی از کشور صادر می‌شود که می‌تواند این رقم تا ۱۰ میلیارد دلار نیز افزایش یابد.
کد خبر: ۹۸۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ 30 August 2021
به گزارش تابناک کردستان، سیدرحمت‌الله پریچهر ظهر امروز در مراسم افتتاح سیلوی ۱۵ هزار تنی ذخیره غلات شرکت تعاون روستایی صاحب ضمن گرامیداشت یاد شهدای دولت، اظهار کرد: شرکت تعاون روستایی در راستای زنجیره تولید و فعالیت‌های بعداز آن نقش بسزایی دارد.

وی به اهمیت حوزه کشاورزی در کشور اشاره کرد و افزود: بخش کشاورزی با تولید ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی ۱۸ درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است.

عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در حال حاضر سالانه حدود ۶ میلیارد دلار محصولات کشاورزی از کشور صادر می‌شود که می‌تواند این رقم تا ۱۰ میلیارد دلار نیز افزایش یابد.

پریچهر با بیان اینکه در شرایط اقتصادی کنونی بخش کشاورزی کمک شایانی به اقتصاد کشور کرده است بیان کرد:
آنچه که در درجه اول برای شرکت تعاونی روستایی مهم است تامین موجبات گسترش تعاونی‌ها و تشکلات است.

عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: علاوه بر تمام فعالیت‌ها، شرکت تعاونی روستایی در مدیریت نظام بهره‌برداری نقش بسزایی ایفا کرده است.

وی بیان کرد: شرکت تعاون روستایی در راستای فعالیت‌های نوین به سمتی پیش رفته که در بیشتر فعالیت‌هایی که در بخش اقتصادی مطرح است قدم بر داشته است.

پریچهر با بیان اینکه شفافیت و قانون مداری در شبکه تعاونی‌های روستایی باید در دستور کار باشد، تاکید کرد: باید زنجیره ارزش را در ارتباط با ایجاد کشت قراردادی که مبتنی بر نیاز‌های تقاضا محور در کشور

وی به ظرفیت بالای استان در زمینه توسعه هر چه بیشتر بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: استان کردستان می‌تواند به دلیل مرزی بودن فعالیت‌های خود را بر محور صادرات تنظیم کند.

عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: باید تلاش کنیم تا بر اساس بازار هدف به سمت تولید و فراوری محصولات از این دست روی بیاوریم.

وی برگسترش فعالیت بازارچه‌های مرزی در استان تاکید کرد و افزود: محصولاتی که بیش از نیاز در استان تولید می‌شود را باید به کشور‌های دیگر صادر کرد تا موجب ارز آوری و کمک به اقتصاد کشور شود.

پریچهر گفت: اهمیت امنیت غذایی از امنیت نظامی کمتر نیست و در همین راستا باید برای جلوگیری از خام فروشی و ایجاد صنایع تبدیلی تلاش کرد تا زمینه توسعه هرچه بیشتر بخش کشاورزی در استان کردستان تامین شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار