در همین دو هفته گذشته آقای ارسطو گویلی از طرف شورای شهر سقز به عنوان شهردار معرفی شد و رسانه‌ها در مورد ایشان به تعریف و تمجید پرداختند و هر رسانه در تلاش و کوشش بود که چهره بهتری را از آقای گویلی به نمایش بگذارند، ما هم به ایشان تبریک عرض می‌کنیم و آرزو موفقیت برای ایشان داریم، اما مسئله اصلی در اینجا دوگانگی برخورد رسانه‌ها در مورد انتخاب شدن دو شهردار سقز و سنندج است که در همین چند هفته گذشته ماهیت و صورت اصلی این رسانه‌ها برای همگان روشن و معلوم شد.
کد خبر: ۹۹۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۴ 09 September 2021
به گزارش تابناک کردستان، ما در یادداشت‌ها گذشته در خصوص رسانه‌ها اشاره کردیم که رسانه‌ها امروز متاسفانه در اختیار اربابان قدرت و سیاست هستند و منافع آن‌ها را تامین می‌کنند و نمیتوانند ادعای مطاله گری از مدیران داشته باشند، اگر این رسانه‌ها به فکر مطالبات مردم و جامعه هستند باید در مرحله اول از اربابان خودشان این مطالبات را داشته باشند، اما این رسانه‌ها متاسفانه به فکر پاک کردن صورت مسئله هستند.
ما هرگز فراموش نکردیم که همین رسانه‌ها در مورد شهردار سنندج چه حرف‌ها عجیب و غریبی را در جامعه بیان می‌کردند و ادعای مطالبات مردم را داشتند، اما امروز همین رسانه‌ها در مورد آقای گویلی سکوت اختیار می‌کنند و وارد جزییات نمیشوند. رسانه‌ها در مورد شهردار سنندج ادعای می‌کردند که ایشان تخصص ندارد، شخصیت مردمی ندارد و از طریق باند‌ها قدرت در شورای شهر به عنوان شهردار انتخاب شده است و جامعه و افکار عمومی اینشان را قبول ندارد. اما این رسانه‌ها امروز در مورد گویلی چرا سکوت کرده اند؟ مگر آقای گویلی تخصص دارد؟ مگر آقای گویلی شخصیت مردمی دارد؟ مسلما این نگاه رسانه‌ها یک نگاه قدرت و سیاسی است و اصولا رسانه‌ها حقیقت را به مردم نمی‌گویند بلکه حقیقت طبق منافع اربابان قدرت برای جامعه خلق می‌کنند.
اگر امروز این رسانه در مورد آقای گویلی سکوت کردند بخاطر تامین منافع اربابان این رسانه هاست و در مقابل اگر در برابر شهردار سنندج لشکر کشی کردند باز در اینجا تابع منافع اربابان قدرت بودند. به عبارت دیگر این اربابان قدرت هستند که رسانه‌ها را در اختیار خودشان قرار می‌دهند تا بتواند بهتر منافع خودشان را تامین کنند.
اما ما این رفتار غلط و اشتباه را قبول نداریم و مثل این رسانه‌ها اسیر و نوکر اربابان قدرت نیستیم بلکه اعتقاد داریم که انسان میتواند در مسیر تکامل حرکت کنند و این بحث "تمام و کامل" را در یادداشت‌ها گذشته اشاره کردیم که انسان یک موجود تمام است، یعنی هر آنچه که انسان لازم دارد خداوند به او عطا کرده است از جمله چشم، زبان و مابقیه اندام‌ها مختلف بدن، ولی در مقابل این انسان کامل نیست، یعنی این انسان میتوان به استعداد‌های درونی خودش را با تلاش و کوشش شکوفا کنند.
به عنوان نمونه انسان میتواند استاد دانشگاه شود و ... و برای اینکار باید تلاش و کوشش کنند و در مسیر تکامل انسان حرکت کنند. اگر آقای رشیدی شهردار شده است بخاطر داشتن استعداد‌ها و تلاش و کوشش برای شکوفا کردن آن‌ها بوده است و در مقابل آقای گویلی هم به همین صورت بوده است و رسانه‌ها نمیتواند در این مورد دوگانگی رفتار کنند.
ما منکر انتقاد رسانه‌ها از مدیران نیستیم و همچنان که یادداشت‌ها گذشته اشاره کردیم این انتقاد کردن را جز وظایف ذاتی رسانه‌ها می‌دانیم، اما مسئله اینجاست که رسانه‌ها در انجام این وظیفه دچار یک نوع رابطه نابرابر هستند، به عبارت دیگر از بعضی از مدیران انتقاد می‌کنند و از بعضی دیگر سکوت اختیار خواهند کرد و از طرف دیگر به جای انتقاد متاسفانه شروع به تخریب کردن شخصیت و پایگاه اجتماعی این مدیران می‌کنند و اسم آن را مطالبه گری می‌دانند. اما واقعیت اینست که این اتقاقات و نحوه رفتار بعضی از رسانه‌ها چهره واقعی و نوکر بودن آن‌ها در جامعه نشان خواهد داد و مردم بار دیگر این حقیقت را درک می‌کنند و برای ما سوال است که این رسانه‌ها چطور این رفتار دوگانه را انجام می‌دهد؟ آیا واقعا این رسانه‌ها احساس می‌کنند که جامعه این دو گانگی رفتار آن‌ها درک نمی‌کنند؟
نکته جالب اینجاست که باطل بودن و دروغین بودن یک مسئله نه از بیرون خودش مشخص میشود بلکه از درون خودش برای جامعه روشن و شفاف خواهد شد و این خاصیت حق بودن است که باطل هر چیز را از درون خودش معلوم می‌کنند. باطل بودن و دروغین بودن این رسانه‌ها نیازی به بیرون از خودشان ندارند تا دیگران باطل بودن آن‌ها اثبات کنند بلکه این رسانه‌ها از درون خودشان چهره باطل بودن و دروغین بودن را نشان خواهند داد و امروز ما این باطل بودن بعضی از رسانه‌ها را مشاهده می‌کنیم. این رسانه‌ها باطل و دروغین امروز در برابر اربابان خودشان که با شکل و عناوین مختلف به جامعه ستم و ظلم می‌کنند متاسفانه سکوت اختیار کردند و در مقابل با مدیران مردمی و خدمتگزار به نام مطالبه گری مردم و جامعه، ولی برای منافع اربابان خودشان مقابله می‌کنند. اگر این رسانه‌ها واقعا صداقت در عمل و رفتار دارند، چرا صادقانه به مردم حقیقت‌ها را نگویند؟ چرا این رسانه‌ها از حق بودن ترس و وحشت دارند؟
هر چقدر از حق بودن ترس و وحشت داشته باشند باید قبول کنند که حق بودن آن‌ها رسوا خواهد کرد و این بخش ذاتی و جدانشدنی نظام هستی است. نظام هستی بر پایه دروغ بنا نشده است که بتواند براساس آن برنامه ریزی کرد بلکه براساس حق بودن بنا شده است و نتیجه آن آشکار شدن باطل در این نظام هستی است.
فرقه باطل هر چقدر بیشتر تلاش و کوشش کند تا چهره واقعی و دروغین بودن خودش را مخفی کنند زودتر برملا و آشکار خواهد شد و این رسانه‌ها که در این چند سال گذشته دروغین بودن خودشان از نگاه و چشم مردم با عناوین مختلف مخفی کرده بودند، اما امروز آشکار شد که آن‌ها چه صورت منافقانه‌ای دارند. امیدوارم این رسانه‌ها از دروغین بودن بردارند و از این گونه اتقاقات درس و تجربه بگیرند و همیشه در خدمت جامعه و مردم باشند؛ چرا که آنچه باقی خواهد ماند مردم هستند نه اربابان قدرت و سیاست.
مختار سلیمانی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار