سردار سید صادق حسینی :
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت : دوران دفاع مقدس عامل قدرت جمهوری اسلامی ایران در جهان است .
کد خبر: ۹۹۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ 19 September 2021
سردار سیدصادق حسینی صبح امروز در نشست خبری با تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کردستان، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: شهدایی که در راستای حفظ کشور و مقابله با دشمنان بعثی تلاش کردند و بالاتر از حد تصور ما انسان‌های خاکی اقدامی را انجام دادند و در مسیری قدم نهاند که مسیر عشق و وفاداری به نظام الهی بودد.

وی گفت: شهدای دوران دفاع مقدس فراتر از ظرفیت و امکانات کشور، نظام و انقلاب انجام وظیفه کردند و امروز ما شاهد استمرار آن حرکت تاریخی و به یادماندنی در این دوران هستیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس افزود: دشمنی که آمده بود کشور را تجزیه و انقلاب را ساقط کند و برگ جدیدی از ناسیونالیسم عربی را در منطقه عملی کند، ولی امروز ما شاهد هستیم از آن ایده و عقیده چیزی جز لعن و نفرین برجای نمانده است.

حسینی عنوان کرد: آن‌ها رفتند در تاریخ محو شدند و شهیدان ما ماندن و جاودانه شدند و تبدیل به امامزادگان عشق شدند و مردم در کنار مزار آن‌ها جمع می‌شوند و به آن‌ها عشق می‌ورزند.

وی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، جنگ ۸ ساله ایران را آبدیده، شجاع و متکی به نفس کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس با بیان اینکه دفاع مقدس ما به یک الگوی موفق جهانی برای دفاع تبدیل شد گفت: به فرموده امام؛ جهان بعد از دفاع مقدس سر تعظیم در برابر ملت ایران فرود آورد.

حسینی افزود: ملتی که امکانات و تجهیزات محدود و فاقد پشتوانه سیاسی منطقه بر همه جبهه استکبار پیروز می‌شود این یک الگو برای همه کشور‌های آزادیخواه و همه مستضعفین است که امروز در قامت خط مقاومت بروز و ظهور پیدا کرده است.


وی عنوان کرد: دفاع مقدس و پیروزی جمهوری اسلامی باعث تقویت و جهش نهضت‌ها در منقطه شد و وزن سیاسی، نظامی، اقتصادی کشور را در تراز جهانی بالا برد به گونه‌ای که کشور ما در تصمیمات منطقه‌ای و جهانی تاثیرگذار است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس اظهار کرد: شکست دشمن متجاوز صرف یک پیروزی نبود غلبه بر استکبار جهانی و تحقق وعده الهی و اراده ملتی ایمانی، انقلابی و توان و مدیریت و رهبری امام بود.

حسینی تصریح کرد: پیروزی در جنگ نابرابردر ۸ سال جنگ تحمیلی تحقق خواست انقلابی و الهی اسلام با کمترین تجهیزات و توان مالی است.

وی با بیان اینکه پیروزی در دفاع مقدس عامل قدرت ایران اسلامی در جهان شده است، گفت: شهدای دفاع مقدس الگویی برای کشور‌هایی هستند که می‌خواهند با ایثار در مسیر دفاع از ارزش‌های خود ایستادگی کنند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس اظهار داشت: قشر ایثارگر وظیفه مهم خود را با ایثار جان انجام دادند و امروز این وظیفه ما به ویژه اصحاب رسانه اهل قلم و اندیشه این است که ادامه دهند راه آنان و تبیین کننده افکار و ایده‌هایشان باشیم.

حسینی افزود: کشور ایران در دوران مقدس به لحاظ امکانات جنگی، نیروی نظامی و ... با دشمن قابل قیاس نبود در حالی که دشمن بهترین تجهیزات جنگی و پدافندی را داشت ما از داشتن کوچکترین امکانات محروم بودیم.

وی گفت: رزمندگان ما با همین امکانات کم و محدود با دشمنان تا دندان مسلح جنگیدند و بسیاری از فرماندهان و نیرو‌های آنان را به اسارت بردند و از آن‌ها کشته گرفتند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس با بیان اینکه این‌ها افسانه، داستان و رمان نیست، گفت: این‌ها حقیقتی است که اگر به درستی آن‌ها را تبیین کنیم وظیفه خود را انجام داده ایم این رسالت اصحاب رسانه است که این موضوعات را به درستی تبیین کنند.

حسینی به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس گفت: بانوان شیرزن ایرانی در بسیاری از صحنه‌ها در جنگ تحمیلی نقش آفرینی کردند و در برخی نقاط حتی اسلحه به دست گرفتند و با دشمنان جنگیدند.


وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان، گفت: با توجه به شرایط کرونایی با رعایت همه مقررات و اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برنامه‌های متعددی در طول این هفته در سطح استان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس از اجرای ۸۳۰ برنامه در قالب ۷۵ عنوان برنامه در سطح استان خبر داد و گفت: بهره برداری از طرح‌های محرومیت‌زدایی، رزمایش کمک مومنانه، تشدید اجرای طرح شهید سلیمانی، حضور پیشکسوتان در رسانه‌های مختلف، عطرافشانی گلزار شهدا و ... از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سطح استان خواهد بود.

حسینی اذعان کرد: سپاه همچون گذشته موفق خود که در عرصه دفاع از ملت از آغاز انقلاب همواره در خط مقدم بوده امروز نیز در عرصه خدمت و محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف حضوری چشمگیر و تاثیرگذاری دارد.

به گفته وی، سپاه از زمان شیوع کرونا نیز در کنار سایر بخش‌ها در حوزه‌های مختلف ضدعفونی و گندزدایی، اجرای طرح شهید سلیمانی، توزیع بسته‌های حمایتی و بهداشتی و ... اقدامات بسیار خوبی در سطح استان انجام داده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس با بیان اینکه ۱۷۸ میلیارد تومان اقلام و تجهیزات بهداشتی و حمایتی در قالب طرح مومنانه توسط سپاه استان تامین و در اختیار اقشار نیازمند و متاثر از کرونا در استان قرار گرفته است، گفت: امروز هم سپاه در گام پنجم در حوزه واکسیناسیون عمومی به صورت جدی در کنار عزیزان دانشکاه علوم پزشکی خواهد بود.

حسینی اذعان کرد: تا این لحظه ۶۸۴ هزار و ۸۰ دز ترزیق واکسن کرونا در استان انجام شده که ۲۰۰ هزار نفر از این میزان دز دوم را هم تزریق کرده‌اند.

وی اذعان کرد: سپاه تا پایان شرایط کرونایی و بازگشت وضعیت عادی به جامعه در کنار مردم خواهد بود و در این زمینه از هیچ نوع حمایتی دریغ نخواهد کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس از اجرای رزمایش توزیع کمک‌های مومنانه همزمان با هفته دفاع مقدس در استان خبر داد، گفت: ۴ هزار و ۱۷۵ بسته معیشتی، یک هزار و ۳۵۰ بسته لوازم تحریر، ۱۱۷ دستگاه کپسول اکسیژن، ۲۰ دستگاه اکسیژن ساز هم تامین شده است.

حسینی افزود: ۳۲ پروژه شامل احداث پل، جاده، آبرسانی به روستاها، شبکه فاضلاب و ... به ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۴۴۷ میلیون تومان همزمان با هفته دفاع مقدس در استان بهره‌برداری می‌شود.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از ۵۴ نیروگاه خورشیدی به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سطح استان بوده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار