امین مرادی :
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از برگزاری ۱۴ برنامه و فعالیت شاخص همزمان با ایام هفته دفاع مقدس با مشارکت و حضور هنرمندان در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹ 21 September 2021
به گزارش تابناک کردستان، امین مرادی در گفتگویی خبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهدای مظلوم خطه خون رنگ کردستان، اظهار کرد: دفاع مقدس سند هویت و شناسنامه اصیل انقلاب اسلامی ایران است و ملت ما در این هشت سال با ایثار و رشادت مثال زدنی ثابت کرد که در هر شرایطی پای انقلاب ایستاده و لحظه‌ای از این مسیر کوتاه نخواهد آمد.
وی ادامه داد: امروز هم بعد از گذشت چهار دهه ما همچنان از آثار و برکات دفاع مقدس بهره‌مند هستیم، ایمان، ایثار، رشادت، دلیرمردی و از خودگذشتگی، جهادی عمل کردن و ... از جمله مهمترین پیام‌های و دستاورد‌های هشت سال دفاع مقدس است که همچنان در سایه این مهم می‌توانیم با عزت و اقتدار از نظام اسلامی و دستاورد‌های آن در تمامی صحنه‌ها دفاع کنیم.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن تاکید بر پاسداشت هفته دفاع مقدس و ایثارگری‌های همه ملت ایران به ویژه رزمندگان و خانواده‌های آنها، گفت: تقارن استقبال از ایام هفته دفاع مقدس با سالروز شهادت شهید حاج ماموستا شیخ الاسلام و حاج ماموستا برهان عالی، فرصت بسیار ارزشمندی است تا رشادت‌های همه شهدای استان از جمله شهدای روحانی به شکل بهتری به نسل امروز انتقال یابد.
وی ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، یادآور شد: ما باید همچنان فرهنگ اصیل دفاع مقدس و دستاورد‌های آن را در جامعه ترویج نموده و با بهره گیری از زبان هنر بخشی از رشادت‌های آن دوران را به نسل جوان ارائه کنیم.
وی به اهمت زبان هنر در راستای توجه به مولفه‌های مهم هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: وقتی مسئله و موضوعی با بهره مندی از زبان هنر ارائه شود، نتیجه و بازخورد بهتری در جامعه دارد و به همین دلیل ما در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در این راستا برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده ایم.
مرادی در ادامه به شماری از فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: با عنایت به وضعیت قرمز استان کردستان در خصوص شیوع مجدد ویروس کرونا، بخش زیادی از فعالیت‌های ما در هفته دفاع مقدس بر بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تولید و توزیع می‌شود.
وی به برگزاری سه نمایشگاه حوزه تجسمی در استان اشاره کرد و افزود: در هفته دفاع مقدس دو نمایشگاه در فضای مجازی و یک نمایشگاه تجسمی نیز با همکاری سازمان بسیج هنرمندان کردستان در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود.
رئیس حوزه هنری کردستان به اکران ویژه فیلم سینمایی درخت گردو اشاره کرد و افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته فیلم سینمایی درخت گردو که با موضوع بمبماران شیمیایی سردشت تولید شده است در ایام هفته دفاع مقدس در سه پردیس بهمن سنندج، مهر سقز و آزادی بیجار به صورت ویژه و با تخفیف در قیمت بلیت برای اقشار مختلف مردم اکران می‌شود و همزمان با این مهم سانس‌های خاصی نیز برای اکران فیلم‌های دفاع مقدس به صورت رایگان در این سه پردیس پیش بینی شده است.
وی به برگزاری نشست‌های تخصصی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در همین راستا و با استفاده از فضای مجازی نشست جایگاه ادبیات پایداری در کردستان و همچنین نقد و بررسی کتاب سرود‌های بی تکرار با حضور نویسنده اثر برگزار می‌شود.
مرادی به برگزاری شب شعر هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در ایام هفته دفاع مقدس و با همکاری سازمان بسیج هنرمندان کردستان شب شعر دفاع مقدس با حضور جمعی از شاعران برتر استان در سنندج برگزار می‌شود.
وی همچنین ضمن اشاره به برگزاری دو کارگاه حوزه تجسمی، افزود: در دو شهر سنندج و بیجار دو کارگاه با محوریت هنر‌های تجسمی برگزار می‌شود و همزمان با این مهم، از دو هنرمند پیشکسوت نیز عیادت خواهد شد.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به مشارکت فعال در راستای فضاسازی عمومی هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تمامی تولیدات پوستر حوزه هنری کشور در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های متولی قرار گرفته تا از این تولیدات حرفه‌ای به شکل مناسبی بهره برداری کنند.
وی عیادت از خانواده‌های شهدای هنرمند، بازدید از خانواده‌های شهدای پیشمرگ مسلمان کرد با حضور نماینده محترم، ولی فقیه در کردستان و همچنین غبارروبی گلزار شهدا را از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی در هفته دفاع مقدس در این استان عنوان کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار