در دیدار رئیس مجمع نمایندگان کردستان با دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌های کامیاران مطرح شد
محسن فتحی رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در جمع دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌های شهرستان کامیاران حضور یافت.
کد خبر: ۹۹۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶ 26 September 2021
به گزارش تابناک کردستان، در این دیدار جمعی از دهیاران و شورا‌های روستا، به طرح مطالبات و مشکلات حوزه روستایی شهرستان کامیاران پرداختند. کم توجهی به حوزه آب و فاضلاب روستایی در کامیاران، ضعف زیرساخت‌های مخابراتی، ناامنی محور‌های مواصلاتی، مشکلات حوزه درمان و کمبود فضای ورزشی از مهمترین مطالبات مطرح شده در این نشست بود.
محسن فتحی در این دیدار با بیان اینکه شورا‌ها مهمترین مشاوران فکری برای مسئولان و اجرا کنندگان اهداف توسعه‌ای در روستا هستند، بیان داشت: اولویت بندی مشکلات و پیگیری برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید توسط شورا‌ها دنبال شود.
وی افزود: روستا‌های کامیاران علیرغم داشتن ظرفیت‌های بسیار در حوزه کشاورزی و گردشگری، در سال‌های اخیر مورد بی مهری قرار گرفته اند و همین امر لزوم توجه ویژه برای رفع چالش‌ها را نشان می‌دهد.
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در توسعه روستاها، بیان داشت: مدل‌های مشارکت مردم در توسعه روستایی و ارتباط مشارکت مردمی با دستگاه‌های متولی دولتی در حوزه روستا‌های کامیاران باید طراحی و تدوین گردد.
دکتر محسن فتحی توجه ویژه به وضعیت توانمندسازی دهیاران و آگاه سازی آن‌ها از قوانین و مقررات حوزه توسعه روستایی را مهم عنوان کرد و گفت: فقدان متولی و دستگاه مشخص هدایت‏ کننده، برنامه‏ ریز و مدافع حقوق روستاییان در نظام تصمیم گیری کشور سبب شده مجلس در این حوزه به صورت ویژه ورود داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید نهادی خاص همه امور توسعه روستایی از قبیل کشاورزی، آب شرب، طرح هادی و سایر موارد را پیگیری کند، عنوان کرد: نباید اجازه دهیم که ناهماهنگی بین دستگاه‌ها در زمینه توسعه روستا مشکلات بیشتری را ایجاد کند به همین دلیل در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تشکیل سازمان توسعه روستایی و عشایری ذیل وزارت جهاد کشاورزی مطرح شده است.
دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمامی اموری که منجر به توسعه روستایی می‌شود در قالب طرح توسعه جامع روستایی و عشایری تعریف شده است، خاطرنشان کرد: در بیشتر کشور‌های توسعه یافته و درحال توسعه دنیا نهاد متولی توسعه روستایی وجود دارد بنابراین امیدوارم وزارت جهادکشاورزی با بهره گیری از تجربیات بین المللی و اقدام جهادی، سازمان توسعه روستایی و عشایری را ایجاد کند.
فتحی پیگیری و رفع چالش‌های روستا‌های کامیاران را وظیفه و اولویت خود عنوان کرد و گفت: با مشورت مستمر و دریافت نظرات شوراها، تلاش می‌کنیم با جذب منابع لازم مشکلات موجود را مرتفع نماییم و در ماندگاری مردم در روستا‌ها اثرگذار باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار