امیر دریادار شهرام ایرانی:
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: فرمانده معظم کل‌قوا نگاه ویژه‌ای هم به کردستان و هم به نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی دارند که برآمد این توجه بکار بردن واژه مشترک مجاهدت خاموش برای کردستان و نیروی دریایی است.
کد خبر: ۹۹۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹ 28 September 2021
به گزارش تابناک کردستان، امیردریادار شهرام ایرانی شامگاه سه‌شنبه در برنامه تلوزیونی گفتمان صداوسیمای مرکز کردستان حضور یافت و در آغاز سخنان خود به زبان مادری خود، زبان کردی از سنگ تمام کردزبانان کشور به واسطه ابراز شادمانی از انتصاب خود به سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش از سوی فرمانده معظم کل قوا، قدردانی کرد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: محل ماموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی فرامرزی و هزاران کیلومتر دورتر از مرزهاست و کشتی‌های اقتصادی را اسکورت می‌کند تا دریانوردان ما در امنیت بتوانند تردد کنند.
امیردریادار ایرانی با بیان اینکه از خطه غرب و کردزبانان انتصاب‌های شایسته‌ای صورت گرفته است که منتصبین بی شمار در سطح ایران توانسته‌اند دین خود را به انقلاب و نظام اسلامی، با انجام درست وظیفه محوله خود، ادا کنند.
وی با اشاره به اینکه در ۲ دهه گذشته با تروریسم دریایی با عنوان دزدان دریایی مواجه بوده‌ایم، اضافه کرد: سال ۱۳۸۶ با فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور دائمی در منطقه و تامین امنیت، بخش جدیدی از ماموریت در عمق دریا برای نیروی دریایی رقم خورد و امروز ایران اسلامی تنها نیروی دنیاست که بصورت مستقل در آب‌ها حضور دارد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بقیه کشور‌های دنیا با تشکیل گروه‌های رزمی هربار زیر پرچم یک کشور در منطقه حضور دارند.
امیر دریادار ایرانی با اشاره به وجهه برجسته و مقتدرانه نیروی دریایی کشورمان یادآور شد: نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در تامین امنیت برای شناور‌ها در دریا، حضور اثربخش و اثرگذاری داشته است و امروز در سایه آن تمام دریانوردان دنیا با امنیت از آن عبور می‌کنند.
وی به ویژگی‌هایی حمل و نقل دریایی اشاره و اظهار داشت: امکان مبادله با حجم بسیار بالا و سهولت تردد در مسیر دریا نسبت به دیگر مسیر‌های مبادلاتی، اهمیت این نوع از حمل و نقل را در جهان برجسته کرده و همین باعث شده تا دشمن هم از نطر امنیتی، تمرکز ویژه‌ای همراه با شیطنت بر فعالیت نیروی دریایی کشورمان داشته باشد، ولی با حضور همرزمان من، این پدیده بخوبی کنترل شده و این نیرو بار‌ها از سوی سازمان‌های بین المللی به واسطه نجات شناور‌های دیگر کشورها، مورد تشویق قرار گرفته است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در یک شناور از همه اقوام ایرانی حضور دارند، افزود: با تلاش شبانه‌روزی پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورده و همواره در حال فعالیت و تحرک هستیم.
امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه از سال ۱۳۵۸ با سه پدیده تحریم، توطئه و تهدید مواجه هستیم، تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس و قبل و بعد از آن دنیا با تحریم تجهیزاتی سعی داشته تا ما را در تنگنا قرار دهد و این نیاز‌ها در نیروی دریایی که با محیط خشن دریا دست و پنجه نرم می‌کند، بیشتر احساس می‌شد و بازهم فرمان رهبر معظم انقلاب در دهه ۷۰ برای ساخت ناوشکن‌های مجهز و پیشرفته، نقطه شروعی شد تا امروز همه تجهیزات ما در لبه فناوری قرار گیرد و هر روز به سمت اوج حرکت کند.
وی از دانشگاهیان و دانشمندان کردستانی هم دعوت کرد تا برای نقش‌آفرینی در این عرصه ورود پیدا کنند و گفت: امروز در کشور دیگر متتظر کسی نیستیم تا به نیاز‌های ما پی ببرد و با هدفگذاری بر روی جمعیت جوان، به لطف خدا به دستاورد‌های پیشرفته‌ای دست یافته‌ایم.
وی به فعالیت دفتر نیروی دریایی ارتش در سنندج اشاره کرد و افزود: جوانان می‌توانند با وارد شدن در این عرصه جای ما را پُر کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه شایسته‌سالاری در نیرو‌های مسلح اهمیت بسیار بالایی دارد، یادآور شد: این جایگاه به افرادی واگذار می‌شود که سختی‌ها را تجربه کرده و در زمان متقضی بهترین تصمیم را بگیرند و این به معنای تصمیم برای مرگ و یا زندگی است که همین سختی کار را بیشتر می‌کند.

امیردریادار ایرانی ادامه داد: رفتار نیرو‌های مسلح ایران زیر نظر همه کشور‌های دنیاست و برخی با شیطنت می‌خواهند هر رفتاری را به جریان‌های سیاسی متصل کنند.
وی ساختار نیرو‌های مسلح را همانند دانه‌های تسبیح و حلقه‌های زنجیر برشمرد که در کنار وظایف اختصاصی و ذاتی به هم متصل هستند و اولین وظیفه همه آن‌ها تامین امنیت برای مردم است و حلقه‌های این زنجیر مستحکم، لنگر محکم کشتی نظام اسلامی را با اقتدار حفظ کرده‌اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار