دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان تاکید کرد:
محمد جباری در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی وانقلاب شهرستان مریوان اظهار داشت: مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز صرفا به قلع و قمع محدود نمی‌شود و در وهله اول پیشگیری اورژانسی از احداث بنا‌های غیرمجاز ضروری است.
کد خبر: ۹۹۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴ 29 September 2021
به گزارش تابناک کردستان، با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان، رئیس دادگستری شهرستان مریوان، نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و مسئولین نظامی و انتظامی این شهرستان، آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مریوان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان ضمن تسلیت رحلت عالم ربانی علامه حسن زاده آملی به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اظهار داشت: شهرستان مریوان با تقدیم هزاران شهید و جانباز به انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای در موفقیت کشورمان در جنگ تحمیلی در مقابل رژیم بعث ایفا نموده است.
جباری تاکید کرد: عدالت از والاترین اهداف انسانیت است و انسان کامل همواره بدنبال عدالت و قسط و اجرای آن در جامعه می‌باشد.
دادستان عمومی و انقلاب سنندج ضمن اشاره به ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی در مریوان، خاطرنشان ساخت: با توجه به فرهنگ مردم مریوان، استفاده از پتانسیل‌های بالای صلح و سازش و شورای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری داشته باشد.
وی دریاچه زریبار را نعمت بی بدیل خداوند برای استان کردستان و شهر مریوان بیان کرد و افزود: رعایت مسائل زیست محیطی و مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم این دریاچه ضروری است و مدیران شهرستان با نظارت‌های دقیق بر جلوگیری از تخریب اکو سیستم این دریاچه اهتمام جدی ورزند.
جباری در بخش دیگری از سخنان خود نقش دادستان را در مقابله با مجرمین، احیای حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم و اجرای عدالت در جامعه را کلیدی توصیف کرد و تاکید کرد: یکی از توقعات اساسی مردم مریوان وجود امنیت هست و بنده با قاطعیت اعلام می‌نمایم که هر کسی که سالب امنیت مردم باشد نمی‌تواند از اجرای عدالت فرار کند.
وی عدم تثبیت عملی مالکیت عرصه‌های ملی و منابع طبیعی را از نقاط ضعف عمده در برخورد با زمین خواران و متعرضان به بیت المال ذکر کرد و افزود: شورای حفظ حقوق اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان با قدرت تمام با متصرفین به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی برخورد می‌نماید.
در ادامه این جلسه علیرضا جعفری رئیس دادگستری شهرستان مریوان از ثبت تمامی پرونده‌های وارده به دادگستری مریوان خبر داد و افزود: هم اکنون ۳/۹۳ درصد ابلاغات در این شهرستان بصورت الکترونیک صادر می‌شود.
وی تاکید کرد: از ابتدای دستورالعمل ریاست محترم دادگستری کل استان کردستان (ابتدای خردادماه سال جاری) تاکنون بیش از ۹ هزار و ۸۴۰ پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب مریوان توسط قضات رسیدگی شده است که خوشبختانه آمار عملکرد مثبت ۱ هزار و ۱۷۷ پرونده ثبت شده است.
در پایان این آیین از زحمات و تلاش‌های دلاور علیزاده تقدیر شد و زاهد کریمی به عنوان دادستان جدید دادسرای عمومی و انقلاب مریوان معرفی شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار