به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس در مخابرات منطقه کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۹۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷ 29 September 2021
به گزارش تابناک کردستان، در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور کاهش زنجیره کرونا در فضای بازِ محوطه مخابرات منطقه برگزار شد، جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، حاج اسماعیل اسفندیاری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، مدیر مخابرات منطقه و مدیران و مسولین ادارات کل استان حضور داشتند.

در این مراسم جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ضمن تاکید بر لزوم برگزاری چنین برنامه‌هایی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان از طریق برنامه‌های فرهنگی و ارزشی بهترین طریق ممکن است.

سردار مدنی به بیان گوشه ایی از مجاهدت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس پرداخت و اظهارداشت: با توجه به روحیه انقلابی، گذشت، ایثار، فداکاری، بزرگ منشی و خیرخواهی که در رزمندگان وجود داشت به عنوان وجه تمایز جنگ تحمیلی با دیگر جنگ‌های دنیا لازم است، این مجاهدت‌های انسان مدارانه و مملو از فتوت و جوانمردی برای نسل‌های بعدی بازگو شود.

وی حفظ ارزش‌های اسلامی و پاسداری از خون شهدای دفاع مقدس را از وظایف تک تک آحاد جامعه برشمرد و افزود: توجه به این مهم سربلندی ایران عزیز در مقابل نقشه‌های پوچ ِدشمنان و بیگانگان را به دنبال دارد.

در ادامه این مراسم یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به عنوان راوی به بیان خاطراتی از جبهه و جنگ پرداخت و با اشاره به اینکه بسیاری از گردان‌های ضربتی هشت سال دفاع مقد س توسط رزمندگان و فرزندان همین استان تشکیل میشد، فرزندان کرد را نوک پیکان رزم با دشمن متجاوز دانست و یادآور شد که ضرورت دارد، جانفشانی‌های این خطه خونگرم به نسل‌های بعدی منتقل شود و در تاریخ افتخارات کردستان درج شود چرا که بهترین تعبیر را برای این سرزمین مقام معظم رهبری عنوان کردند. (کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش)

وی همچنین به دیگر افتخارات فرزندان این منطقه پرداخت و گفت: این دلاورمردان نه تنها در عرصه جبهه و جهاد پیشتاز بوده اند بلکه در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ... نیز حرفی برای گفتن دارند.

در این مراسم به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام گردید و همچنین از تمثال هشت شهید مخابرات منطقه با قرائت فاتحه تفعل شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار