عیسی هواسی:
مدیر کل بازرسی کل استان کردستان گفت: تامین آب شرب با کیفیت از حقوق اولیه و بسیار مهم مردم شریف استان می‌باشد.
کد خبر: ۹۹۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱ 02 October 2021

به گزارش تابناک کردستان، عیسی هواسی در اولین روز‌های پس‌از انتصاب به‌عنوان بازرس کل استان کردستان مسئله آب شرب شهر سنندج را در دستور کار قرار داده و در روز پنجشنبه با مدیران شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب و همچنین مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان اقدام به بازدید میدانی از محل سد، کانال و خطوط انتقال آب شرب، تصفیه‌خانه‌های شماره یک و دو و سایر تاسیسات مرتبط با آب شرب شهر سنندج نمود.
در این بازدید ابتدا گزارش کاملی از مسئولین در بخش‌های مختلف اخذ شد که اهم آن‌ها عبارت بودند از: طولانی شدن فعالیت‌های علاج‌بخشی در پیچ‌وخم اعتبارات، طولانی شدن اصلاح شبکه‌های فرسوده، نبود سازه‌های هیدرولیکی استاندارد و ارتقاء ظرفیت و تکنولوژی‌های مرتبط با تصفیه آب
هواسی در جریان بازدید عنوان نمودند: از بدو ورود به شهر سنندج متوجه کیفیت پایین آب شرب شده که با پیگیری‌های بعدی مشخص شد این‌موضوع یکی از مسئله‌های اساسی در استان کردستان بوده که با توجه به تاکید ریاست معزز قوه قضاییه و رییس مکرم سازمان بازرسی در پیگیری‌های موضوعات در نظام مساله محور، در اولویت‌های کاری این بازرسی کل قرار گرفت.
هواسی در بازدید از سد قشلاق و متعاقب اخذ گزارش از مسئولین تاکید نمودند: موضوع کنترل پساب و فاضلاب در روستا‌های واقع در حوضه آبریز سد قشلاق باید از سال‌های قبل توسط متولیان امر انجام می‌شد و عدم اجرای سپتیک و احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در این حوزه که اصلی‌ترین منبع تامین آب شرب شهر است ازمصادیق ترک فعل مدیران مربوطه می‌باشد.
بازرس کل استان در بازدید از مسیر انتقال آب و کانال شش‌کیلومتری بیان داشتند: عدم اصلاح این سازه هیدرولیکی از طرقی مانند جایگزینی با لوله یا مهار فاضلاب‌های ورودی در طول خط، ورود آلاینده‌ها را تشدید نموده که با توجه به وجود ریسه لوله‌ها از سال‌ها دور و عدم اجرای این گام مهم، مفهوم ترک فعل معنا پیدا می‌کند. هواسی در خصوص وضعیت عملکردی تصفیه‌خانه‌ها نیز عنوان داشتند: تقویت و ارتقاء فناوری تصفیه‌خانه شماره یک و امکان افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها باید در اولویت قرار گرفته و مطالعات و عملیات اجرایی این امر با همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی در دستور کار قرار گیرد
عیسی هواسی در پایان عنوان داشتند: در کوتاه‌مدت دستگاه‌های اجرایی متولی باید نسبت به پایش لحظه‌ای کیفیت آب شرب اقدام نموده و جهت حفظ سلامت عمومی هشدار‌های لازم به مردم داده شود و تا زمانی‌که مشکلات در میان مدت مرتفع نشود نسبت به ایجاد مراکزی در شهر سنندج به‌منظور تحویل رایگان آب شرب و باکیفیت به‌صورت بسته بندی و در ظرف‌های چند لیتری اقدام نموده تا از این طریق از مراجعه مردم به چشمه‌هایی که وضعیت آلودگی میکروبی آن‌ها نیز مبهم است خودداری نمایند. همچنین نسبت‌به شستشوی مخازن واقع در شهر که بعد از مسیر تصفیه خانه امکان افزایش آلایندگی را دارا می‌باشد اقدام نموده و حتی در لزوم نسبت با افزایش مخازن پیش‌ساخته در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام‌های لازم انجام شود.
هواسی بیان نمود: خود را مکلف به پیگیری این مسئله تا حصول نتیجه قطعی دانسته و مطابق مفاد قوانین توزیع عادلانه آب، مجازات عمومی و... قصور‌ها و تقصیر‌ها شناسائی و علاوه‌برآن جهت حسن جریان امور، مسیر‌های حل مسئله نیز پیشنهاد خواهد شد.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار