مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خبر داد؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان گفت: با هدف رفع تنش آبی در شهر مریوان اقدام به احداث تصفیه خانه آب اضطراری در این شهر به ظرفیت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال شده که اعتبارات این پروژه از محل منابع داخلی شرکت تأمین شده و به زودی وارد مدار بهره برداری خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶ 02 October 2021
به گزارش تابناک کردستان مهندس علیرضا تخت شاهی با بیان این مطلب گفت: طرح آبرسانی اضطراری به شرق مریوان با ظرفیت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه شامل ۵ دستگاه فیلترشنی، مخزن ۱۰۰ متر مکعبی، واحد ایستگاه پمپاژ، واحد گندزدایی، ساختمان تابلو برق و سایرتجهیزات الکترومکانیکال و اجرای خط برگشت ۵ کیلومتر با سایز ۳۵۵ پلی اتیلن از تصفیه خانه اضطراری به شبکه توزیع در دستور کار می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: البته جهت تامین آب بلندمدت شهر مریوان باید طرح آبرسانی به شهر مریوان شامل احداث سد گاران، خطوط انتقال، تصفیه خانه آب و خطوط برگشت به شبکه توزیع و مخازن به صورت کامل اجرا گردد که در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای استان می‌باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان خاطرنشان کرد: تامین آب شرب شهر مریوان با جمعیتی بالغ بر ۱۶۴ هزار نفر به میزان  ۱۴.۵ میلیون متر مکعب در سال از طریق ۲۷ حلقه چاه  انجام می‌شود.
مهندس تخت شاهی افزود: با توجه به کاهش بارندگی، خشکسالی سال جاری و افت تراز آب‌های زیر زمینی و برداشت بی رویه کشاورزان، تامین آب شرب شهر مریوان با مشکل جدی روبه روشده است به گونه‌ای که دبی استحصالی چاه‌ها ۳۸ درصد معادل ۲۵۰ لیتر بر ثانیه کاهش داشته وجهت برون رفت از تنش آبی اقداماتی توسط این شرکت انجام شده است.
وی تصریح کرد: حفر و تجهیز چاه شماره ۱۰۶ جایگزین مریوان، حفر و تجهیز چاه مجتمع بیلو جایگزین همراه با اجرای ۲ کیلومتر خط انتقال، حفر و تجهیز چاه شماره ۵۲ دشت نی از جمله این اقدامات است؛ همچنین شرکت آبفا جهت رفع تنش آبی شهر مریوان اقدام به احداث تصفیه خانه آب اضطراری شهر مریوان نموده که به زودی وارد مدار بهره برداری می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار