تفاهم نامه همکاری مجامع جوانان کردستان و کرمانشاه با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های ثبت جهانی هورامان در شهر هورامان تخت امضا شد.
کد خبر: ۹۹۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ 02 October 2021
به گزارش تابناک کردستان، این تفاهم نامه با هدف استفاده از توانایی‌های علمی، فرهنگی، ارتباطی و ظرفیت‌های طرفین در جهت توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد در رابطه با توسعه گردشگری پایدار و حفاظت از میراث فرهنگی دو استان و با توجه ویژه به منظر فرهنگی هورامان منعقد شد.
حفاظت از محیط زیست و نقش آفرینی جوانان در مدیریت مقاصد گردشگری و همچنین اشتغالزایی جوانان در حوزه گردشگری و صنایع دستی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
مجامع جوانان دو استان کردستان و کرمانشاه متعهد شدند در راستای اجرای این تفاهم نامه در حوزه بسترسازی جهت مشارکت هدفمند جوانان در مدیریت مقاصد گردشگری با رویکرد منظر فرهنگی هورامان، انجام طرح‌های پژوهشی مشترک، ترغیب سرمایه گذاران به منظور مشارکت در توسعه زیرساخت‌های مقاصد تاریخی، صنایع دستی و گردشگری ورزشی، اجرای مشترک برنامه‌های آموزشی، آگاه سازی و توانمندسازی و برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های استانی و ملی و تبادل تجربیات، یافته‌ها و محصولات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی همکاری داشته باشند.
مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دو استان و مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی هورامان نیز در این نشست بر حمایت همه جانبه از طرح‌ها و برنامه‌های جوانان دو استان تاکید کردند.
منبع: روابط عمومی مجمع جوانان کردستان
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار