مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به ایتکه توسعه و ارتقا زیرساخت‌ها و پهنای باند اینترنت در استان به ویژه در روستا‌ها یکی از استراتژی‌های دارای اولویت مخابرات است گفت: با راه اندازی ۴۲ نود CWDM، پهنای باند اینترنت در نقاط روستایی چهار شهرستان تامین شد.
کد خبر: ۹۹۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳ 02 October 2021
به گزارش تابناک کردستان، آزاد حکمت ضمن تشریح عملیات انجام توسط کارشناسان و اکیپ اعزام شده به نقاط روستایی مذکور واقع در شهرستان‌های سنندج، مریوان، سقز و کامیاران اظهارداشت: این پروژه با تلاش شبانه روزی همکاران حوزه‌های انتقال در ستاد و شهرستان‌های مربوطه در کمترین زمان ممکن به اتمام و مورد بهره برداری رسیده است.

وی با اعلام اینکه CWDM‌های نصب شده چهار، هشت و ۱۶ لاندا هستند افزود: این امر بهبود کیفیت و افزایش سرعت دیتا را در ۴۲ نقطه روستایی به دنبال داشته است.

حکمت خاطر نشان ساخت: با اجرای این عملیات، پهنای باند ده سایت تلفن همراه اول جهت استفاده از تکنولوژی‌های ۳G و ۴G و همچنین دسترسی یه اینترنت پرسرعت مخابرات در نقاط روستایی یاد شده تامین شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در نقاط مختلف استان در حوزه‌های مخابراتی موجب توسعه و ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات قابل ارائه به مشتریان می‌شود اضافه کرد: برای انجام این پروژه در نقاط روستایی واقع در چهار شهرستان نام برده حدود ۲۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: اجرای این عملیات در شرایط فعلی به واسطه نیاز روز افزون مشتریان به بستر‌های دیتا در راستای انجام امورات روزانه به صورت غیر حضوری، استفاده از درگاه‌های مجازی و بهره مندی دانش آموزان از کلاس‌های آنلاین از اهمیت ویژه ایی برخوردار است که ساکنین این روستا‌ها از مزایای آن بهره‌مند گشته اند.

حکمت ضمن تشریح استراتژی مخابرات منطقه بیان داشت: بهره برداری و استفاده حداکثری از تجهیزات و امکانات مخابراتی با هدف ارائه خدمات یکسان در روستا‌ها جزء برنامه‌های دارای اولویت در استان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار