به همت شورای حل اختلاف شهرستان سنندج صورت گرفت:
بهادر اسدی، معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان از سازش دومین پرونده قتل در دادگستری استان کردستان در سال جاری و با میانجی گری اعضای شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندانیان سنندج خبر داد.
کد خبر: ۹۹۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴ 03 October 2021
به گزارش تابناک کردستان، معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان افزود: با میانجی گری اعضای شعبه ویژه شورای حل اختلاف ویژه زندانیان سنندج درجلب رضایت خانواده اولیای دم، پرونده قصاص نفس مددجوی زندانی به صلح و سازش انجامید و زندانی پس از تحمل ۱۰ سال حبس از زندان آزاد گردید.
وی در خصوص جزئیات این پرونده افزود: در سال ۱۳۹۱ بر اثر نزاع دو دوست قدیمی در شهرستان سنندج یک مورد قتل حادث و پس از دستگیری قاتل و طی مراحل دادرسی نهایتا رای به قصاص قاتل در شعبه دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر گردید.
اسدی تصریح کرد: با دستور دادستان سنندج، پرونده مذکور به شعبه ویژه زندان شورا‌های حل اختلاف شهرستان سنندج جهت صلح و سازش ارجاع گردید که با تلاش‌های شبانه روزی اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم، در نهایت پرونده با اصلاح ذات البین مختومه گردید.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان با قدردانی از زحمات اعضای شورای حل اختلاف سنندج و سایر معتمدین و متنفذین محلی در فراهم نمودن زمینه جلب رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد موصوف، بیان داشت: با توجه به حضور روحانیت معزز در ترکیب شعب شورا‌های حل اختلاف، توانمندی بالقوه و بالایی در جهت حل و فصل اختلافات مردم بالاخص در پرونده‌های مهم قتل وجود دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار