با هدف تامین آب شرب بانه صورت گرفت ؛
شرکت آبفا کردستان با هدف کاهش مشکلات کمبود آب در نقاط روستایی بانه اقدامات گسترده‌ای طی سالجاری انجام داده است.
کد خبر: ۹۹۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱ 07 October 2021
به گزارش تابناک کردستان در حال حاضر تامین آب تمامی۱۰۰ روستای تابعه شهرستان بانه از طریق منابع زیرزمینی چاه و چشمه تامین میگردد.
کاهش نزولات آسمانی موجب افت آب سفره‌های زیرزمینی از قبیل منابع اصلی چاه و چشمه شده است و در بعضی از نقاط، منابع آبی زیرزمینی کاملا خشک و یا فاقد آبدهی مناسب شده اند که در نهایت باعث افزایش تعداد روستا‌های دارای تنش آبی در سالجاری شده است.
به همین دلیل شرکت آب و فاضلاب کردستان در راستای کاهش اثرات تنش آبی در روستا‌های شهرستان بانه اقداماتی را در سال جاری انجام داده است.
احداث و تکمیل ۵  مخزن به ظرفیت کلی ۱۰۰۰ متر مکعب، بازسازی ۲ مخزن، تجهیز ۶ واحد ایستگاه پمپاژ و چاه جدید، احداث ۴۰ کیلومتر خط انتقال آب، اصلاح و توسعه ۶ کیلومتر شبکه آب و حفر ۲حلقه چاه جدید از مهمترین اقدامات آبفا در روستا‌های شهرستان بانه بوده است.
همچنین تامین آب شرب سالم و پایدار ۶ روستا، تعویض ۱۱ الکتروپمپ فرسوده با نو و تعمیر ۹ الکتروپمپ، کف شکنی ۳ حلقه چاه، راه اندازی و تجهیز مجدد ۳ عدد پمپاژ چاه خارج از مدار و بهسازی ۴ عدد چشمه و آبرسانی سیار به روستا‌های دارای تنش آبی از دیگر مواردی بوده که با هدف کاهش تنش آبی در حوزه روستایی بانه اجرا شده است.
لازم به ذکر است در برخی از این اقدامات خود روستاییان و دهیاری و بخشداری همکاری و کمک  داشته‌اند؛ ضمن آنکه در برخی از قطعی‌های آب به دلیل سوختن پمپ و تعویض آن که زمان بر می‌باشند تا راه اندازی مجدد، پمپاژ آبرسانی سیار انجام گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار