سردار علی آزادی :
فرمانده انتظامی کردستان از کشف ۸۳درصدی سرقت‌ها در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه هیچ‌گونه سرقت مسلحانه در کردستان نداشته‌ایم.
کد خبر: ۹۹۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱ 09 October 2021
به گزارش تابناک کردستان؛ سردار علی آزادی فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان در نشست خبری با خبرنگاران استان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلای اسلامی و تبریک هفته نیروی انتظامی و ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: اصحاب رسانه همواره در جهت ارتقای امنیت و آسایش مردم، مطالبات مردم را از مسئولان پیگیری کرده و زحمات تلاشگران این عرصه شایان تقدیر است.

وی با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی از امروز با شعار "پلیس هوشمند ـ امنیت پایدار" به مدت یک هفته در سطح استان ادامه دارد، گفت: از زحمات همه همکارانم تلاش و قدردانی کرده و امیدوارم همواره خدمتگزار مردم بمانیم.

فرمانده انتظامی استان کردستان پاسخگو بودن را یکی از وظایف مسئولان دانست و تصریح کرد: همواره خود را پاسخگوی اصحاب رسانه دانسته و سعی کرده با همکاری معاونت‌های پلیس در اسرع وقت، برای پیگیری موضوعات مختلف ورود کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کردستان، امن‌ترین استان کشور است، افزود: از همه مردم و اصحاب رسانه انتظار می‌رود که همانند همیشه ما را در اجرای ماموریت‌های پلیس همکاری کنند.

سردار آزادی در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده انتظامی در طول شش ماهه اخیر در استان پرداخت و بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون سرقت در کردستان ۳ درصد افزایش داشته که با توجه به مشکلات اقتصادی و فرهنگی سرقت رقم بالایی نیست.

وی با اشاره به اینکه تصادفات با ۲۵ درصد کل جرائم، سرقت با ۱۶ درصد، نزاع ۱۵ درصد، مفاسد اجتماعی ۶ درصد و جرائم مالی ۳ درصد پنج جرم و وقایع استان را به خود اختصاص داده است، اعلام کرد: ۴۰ درصد جرائم در سنندج اتفاق افتاده است.

سردار آزادی با بیان اینکه بانه، کامیاران و سقز با ۸ درصد، مریوان ۶ درصد و سروآباد یک درصد جرائم ده‌گانه استان را به خود اختصاص داده است، اذعان کرد: سنندج با ۵۳ درصد بیشترین سرقت استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۳ درصد از سرقت‌های استان منجر به کشف شده است، اظهار کرد: خوشبختانه هیچ‌گونه سرقت مسلحانه در کردستان نداشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه کردستان به دلیل فرهنگ بالای مردمان این دیار، در زمینه وقوع سرقت، استان ۲۶ کشور است؛ خاطرنشان کرد: کردستان از لحاظ نرخ جرم نسبت به جمعیت، استان سی‌ام کشور از بین ۳۴ رده انتظامی بوده و در زمینه وقوع قتل جایگاه هجدم دارد.

وی علت افزایش آمار قتل در استان را مربوط به یک مورد قتل اخیر خانوادگی دانست که قاتل در یک فقره ۶ نفر را به قتل رساند.


فرمانده انتظامی کردستان از کاهش ۱۹ درصدی سرقت به عنف از ابتدای سال‌جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: تمام قتل‌های به وقوع پیوسته در ۶ ماهه نخست امسال در کوتاه‌ترین زمان ممکن کشف شده و هیچ قاتل فراری نداریم.

وی از کاهش ۳۵ درصدی جعل و کاهش ۳۱ درصد خودکشی در استان خبر داد و افزود: آمار وقوع جرم نزاع دسته جمعی از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۶ درصد و نزاع فردی ۹ درصد در استان کردستان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش داشته است.


سردار آزادی در ادامه با بیان اینکه از سال گذشته علی‌رغم پیگیری‌های متعدد، مجوز کمپ‌های اجباری معتادان توسط دستگاه‌های دولتی مربوطه اخذ نشده است، اگر معتادی در سطح شهر می‌بینید مقصر نیروی انتظامی نیست چراکه به‌خاطر عدم گنجایش مرکز ترک اعتیاد، معتادان پس از بازداشت، بعدازظهر همان‌روز آزاد می‌شوند.

وی با اذعان به اینکه در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر موفق نبوده‌ایم، اظهلر کرد: برخی از سرقت‌ها ناشی از جولان همین معتادان در سطح شهر است.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۸۵۶ کیلوگرم مواد مخدر در سطح استان کشف شده است، اعلام کرد: تعداد بازداشت‌شدگان عاملان و توزیع‌کننده این بخش در طول این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۴ درصد افزایش یافته است.

وی از استقرار پلیس راهور و تقویت کلانتری در نایسر خبر داد و عنوان کرد: برای ایجاد هر کلانتری مستلزم موافقت‌های کشوری بوده واما در راستای رفع دغدغه‌های ساکنان محل، این مهم را پیگیری خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی کردستان از افزایش ۳۱ درصدی جرائم رایانه‌ای و ۳۶ درصدی کشفیات این حوزه در استان خبر داد و افزود: ۹۵ درصد از جرائم این حوزه در کردستان کشف شده است.

وی اعلام کرد: ۵۱ درصد جرائم فضای مجازی استان کردستان مالی، ۲۹ درصد جرائم اخلاقی و ۲۰ درصد سایر جرائم است.

سردار آزادی ارزش کشفیات کالا‌های مکشوفه قاچاق در شش ماهه نخست سال‌جاری در استان را بالغ بر ۲۷۱ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۹ میلیارد تومان بوده که امسال افزایش ۱۰۵ درصدی را نشان می‌دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار