
به گزارش خبرنگار تابناک از استان کردستان، «بابک هدائی»، رئیس مرکز اورژانس پیشبیمارستانی استان، صبح امروز دوشنبه با اعلام عملکرد این مرکز در ششماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: در این مدت، ۱۸۴ هزار و ۳۷۷ تماس تلفنی با مرکز اورژانس برقرار شده است که از این میان، ۲۴ هزار و یک مورد مشاوره تلفنی توسط کارشناسان دیسپچ به متقاضیان ارائه گردیده است.
وی افزود: متأسفانه بخشی از این تماسها نیز مربوط به مزاحمتهای تلفنی بوده است که در همین بازه زمانی، ۱۲ هزار و ۵۹۴ تماس مزاحمت تلفنی ثبت شده که ضمن اتلاف منابع، روند خدمترسانی اورژانس را نیز تحت تأثیر قرار داده است.
رئیس مرکز اورژانس استان کردستان در ادامه با اشاره به مأموریتهای عملیاتی، گفت: در ششماهه نخست سال جاری، ۴۶ هزار و ۴۰۹ مأموریت اورژانسی از سوی پایگاههای اورژانس استان انجام شد که شامل ۲۹ هزار و ۷۱۷ مأموریت مرتبط با بیماریها و ۶ هزار و ۳۷۱ مأموریت ناشی از حوادث غیرمرتبط با بیماری بوده است.
وی با ارائه جزئیات بیشتر درباره مأموریتها، افزود: در میان مأموریتهای مرتبط با بیماران، یکهزار و ۸۴۳ مورد مربوط به بیماران قلبی و یکهزار و ۱۸۵ مورد مربوط به بیماران تنفسی بوده است. این آمار نشاندهنده اهمیت و گستردگی خدمات اورژانس در مواجهه با شرایط بحرانی و اورژانسی است.
هدائی با اشاره به تشریح عملکرد کلی اورژانس استان، گفت: در مجموع، اورژانس ۱۱۵ استان کردستان طی ششماهه نخست سال جاری، بیش از ۳۹ هزار خدمت درمانی به شهروندان ارائه کرده است که شامل خدمات پیشبیمارستانی، انتقال بیماران و مشاورههای تخصصی پزشکی میشود.
وی افزود: تلاش شبانهروزی پرسنل اورژانس در ارائه خدمات درمانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی، نقش مهمی در حفظ سلامت و امنیت شهروندان استان دارد و نشاندهنده تعهد و تخصص بالای نیروهای اورژانس است.
انتهای پیام/