وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بدون سرمایه گذاری مشکلات اشتغال و محرومیت حل نخواهد شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بدون سرمایه گذاری مشکلات اشتغال، فقر و محرومیت کشور برطرف نخواهد شد.
کد خبر: ۳۴۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲ 24 December 2016
محمد رضا نعمت زاده ظهر شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: استان خراسان جنوبی عقب ماندگی‌هایی از گذشته دارد که علی رغم تمام تلاش‌ها باز هم نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی از لحاظ داشتن معادن بسیار غنی است، افزود: معادن استان در زیرساخت‌ها نیاز به سرمایه گذاری دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: دولت به دلیل محدودیت‌های مالی نمی‌تواند تمامی زیرساخت‌ها را فراهم کند لذا در زمینه کمک به معادن به دنبال تغییراتی در قانون معادن هستیم.

وی با اشاره به اینکه خواسته اکثر معدن کاران در شهرستان نهبندان ورود برق به معادن بوده است، گفت: استان خراسان جنوبی بزرگ‌ترین معادن زغال سنگ کشور را دارد.

نعمت زاده با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده سعی داریم نرخ‌ها را به نحوی اصلاح کنیم که مقرون به صرفه باشد، بیان کرد: باید در کشور و به تبع آن در استان کارهای درشتی در زمینه معادن انجام شود.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولین باید درست در دست هم دهیم تا بتوانیم سرمایه گذاران عمده را در کشور داشته باشیم، اظهار کرد: بدون سرمایه گذاری مشکلات اشتغال، فقر و محرومیت کشور برطرف نخواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شرایط باید برای حضور سرمایه گذاران فراهم شود، افزود: فرآوری صنایع تبدیلی یکی از اولویت‌های مهم وزارت صنعت و معدن است.

وی با اشاره به تبدیل ماده معدنی آهک استان به محصولات پلیمری و پتروشیمی، گفت: باید تا جایی که امکان دارد ارزش افزوده در محصولات معدنی ایجاد شود.

نعمت زاده با اشاره به شکل گیری خوشه‌هایی از کشاورزی تا صادرات، بیان کرد: یکی از این خوشه‌ها زرشک است که می‌تواند منافع بیشتری را عاید مردم کند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار