اخبار انتظامی استان مازندران از سوی معاونت انتظامی استان مازندران در اختیار خبرنگار تابناک قرار می گیرد .
کد خبر: ۱۰۱۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱ 22 November 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه  01/09/1400 تقدیم حضور می گردد.
 
تفکر بسیجی راهکاری موثر برای رفع مشکلات در بحران ها / تکمیل آزاد راه تهران– شمال با اعتبارات ملی
استاندار مازندران در رزمایش طرح زمستانه پلیس راه در "ساری" ، گفت: تفکر بسیجی راهکاری موثر برای رفع مشکلات در بحران ها است 
سید محمود حسینی پور در رزمایش طرح زمستانه پلیس راه در ستاد فرماندهی انتظامی استان با گرامیداشت هفته بسیج، ترویج فرهنگ و تفکر بسیحی را سبب توسعه و پیشرفت کشور دانست و افزود: مکتب و تفکر بسیجی که توسط حضرت امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور نهادینه شد برکات زیادی داشته است .
وی موفقیت چشمگیر رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس و پس از آن در دوران سازندگی را مرهون تفکر ناب بسیج دانست و افزود: شکل گیری تفکر بسیجی در کشورهای مقاومت منطقه تا شاخ آفریقا نقش موثری در مقابله با ظلم و ستم رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی غرب داشته است.
استاندار مازندران عدم توجه به تفکر بسیجی را موجب شکست در طرح ها و برنامه های اجرایی کشور دانست و افزود: تفکر بسیجی مختص ارگان یا نهاد خاصی نبوده و این تفکر در همه ارکان کشور می تواند، کارساز باشد.
حسینی پور با تاکید بر اینکه در شرایط بحرانی باید تفکر بسیجی حاکم باشد، افزود: در بحران ها باید با تفکر بسیجی از جان و مال مردم صیانت کرد .
استاندار مازندران، یادآور شد: مازندران یکی از استان های درجه یک کشور از نظر میزان تردد و محورهای مواصلاتی است و بیش از 10 هزار کیلومتر محور اصلی و فرعی در استان وجود دارد که نیازمند توجه ویژه و ملی است.
وی ترافیک چند ساعته در محورها را آزار دهنده دانست و گفت: بهسازی و نوسازی راه های استان و تکمیل آزاد راه "تهران– شمال" نیازمند اعتبارات ملی است .
حسینی پور، خواستار تشکیل کارگروه مشترک برای بررسی دقیق و کارشناسی و رفع گرفتاری های مردم در ترافیک های چند ساعته شد .
استاندار مازندران اقدامات پیشگیرانه در محورهای مواصلاتی را بهترین راهکار در جهت کاهش حوادث جاده ای دانست و افزود: هر روز ریزش و مسدود شدن محورهای استان قابل پذیرش نیست و باید بودجه مورد نظر برای حل این مشکل پیش بینی شود.
---------------
تاکید بر تقویت و تجهیز یگان های امدادی و خدماتی در طرح زمستانه مازندران
فرمانده انتظامی استان با اشاره به وضعیت محورهای مواصلاتی استان در ایام فصل زمستان، امکانات و تجهیزات موجود را جوابگو ندانست و بر لزوم تقویت و تجهیز یگان های امدادی و خدماتی در این طرح تاکید کرد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی صبح امروز دوشنبه اول آذرماه در رزمایش طرح زمستانه پلیس راه که با حضور استاندار، مدیران کل دستگاه های اجرایی، امدادی و خدماتی استان و یگان های نمونه پلیس راه، راهور ، یگان امداد، یگان ویژه و یگان های امدادی و خدماتی در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، ضمن گرامیدات هفته بسیج بر لزوم آمادگی برای خدمات رسانی به مردم در ایام سرد سال در محورهای مواصلاتی و برف گیر استان تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه در حادثه اخیر وقوع سیلاب در آراد راه تهران – شمال و برخی محورهای مواصلاتی استان شاهد حضور به موقع و موثر یگان های امدادی، خدماتی و پلیس راه بوده ایم، افزود: با حضور فعال وموثر نیروهای امدادی شاهد کمترین خسارت و هیچ تلفاتی نداده ایم .
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به حوادث ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان همانند ریزش کوه، بهمن و بسته شدن محورها در برخی از ایام فصل زمستان به دلیل برودت هوا و بارش سنگین برف، امکانات و تجهیزات موجود در اختیار یگان های امدادی، خدماتی را جوابگو ندانست و بر لزوم تقویت و تجهیز یگان های امدادی و خدماتی در این طرح تاکید کرد.
سردار میرزایی در پایان از همکاری و تعامل همه دستگاه های امدادی و خدماتی با پلیس در طرح های تابستانه، زمستانه و طرح های مختلف ترافیکی و انتظامی در محورهای مواصلاتی استان قدردانی کرد.
سرهنگ یدالله جهان تاب رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران نیز در ابتدای این رزمایش در گزارشی با اشاره به اینکه استان دارای 622 کیلومتر راه اصلی، 992 کیلومتر راه فرعی و 7 هزار کیلومتر راه روستایی است، افزود:با توجه به 14 گردنه برفگیر و 22 راهدارخانه طرح انتظامی ترافیکی از امروز در چهار محور کوهستانی و برفگیر استان اجرایی می شود.
----------------
دستگیری شکارچیان غیرمجاز با 16 قطعه کبک وحشی در نور
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان از کشف 16 قطعه کبک وحشی و دستگیری 4 شکارچی غیرمجاز خبر داد 
به گزارش خبرنگاه پایگا خبری پلیس، سرهنگ سید محسن جعفری در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی بخش بلده در هنگام گشت زنی به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شدند  و در بازرسی از خودرو، تعداد 16 قطعه کپک وحشی شکار شده و 2 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف کردند.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مازندران تصریح کرد: ماموران در این راستا 4 شکارچی غیرمجاز را دستگیر و با تشکیل پرونده قضائی به دادسرا معرفی شدند.
سرهنگ جعفری از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از فعالیت های غیرقانونی شکارچیان، مراتب را از طریق تلفن110 به پلیس اطلاع دهند.
-----------------------
دستگیری سارق باغات و مزارع کشاورزی در ساری
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از شناسايي و دستگيري سارق باغات و مزارع کشاورزی با 5 فقره سرقت خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله حسن زاده در تشریح این خبرگفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی در ساری موضوع در دستور کار ماموران بخش انتظامی فرح آباد این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه سارق را شناسایی کردند .
فرمانده انتظامی ساری، تصريح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، متهم دستگیر شد و در بازجويي‌هاي به عمل آمده به 5 فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی در یک ماه گذشته اعتراف کرد.
سرهنگ حسن زاده در پايان ضمن هشدار به صاحبان باغات و مزارع کشاورزی از آنان، خواست: تا حد ممکن از قرار دادن وسایل و تجهیزات کشاورزی در مزارع و باغات خودداری کرده و آنها را در محلی امن قرار دهند.
--------------------
دستگیری 4 حفار غیرمجاز در نکا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری 4 حفار غیرمجاز جویای گنج در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قاسم عزیزی در بیان این خبر گفت: در پی کسب خبر و رصد اطلاعاتی مبنی بر اینکه 4 نفر جویای گنج در روستاهای بالادست این شهرستان اقدام به حفاری غیرمجاز جهت دستیابی به اشیاء عتیقه کردند، موضوع در دستور کار مامورین این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران در یک اقدام ضربتی و غافلگیر کننده موفق به دستگیری چهار نفر و کشف یک دستگاه گج یاب شدند.
سرهنگ عزیزی با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفي شدند، تصریح کرد: ارزش دستگاه کشف شده برابر برآورد کار شناسان سازمان میراث فرهنگی800 میلیون ریال می باشد.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه به نقش مشارکت شهروندان در برقراری امنیت اشاره کرد و گفت: شهروندان فریب افراد سودجو را نخورند و با این افراد همکاری نکنند در صورت مشاهده بلافاصله با شماره تماس110 به پليس اطلاع دهند.
---------------
رفع تصرف 4 هزار متر اراضی ملی در رامسر
فرمانده انتظامي شهرستان رامسر از رفع تصرف 4 هزار مترمربع از اراضی ملی به ارزشی بالغ بر 40 ميليارد ريال در اين شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ سید جلیل نبوی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پي شکايت اداره حقوقی منابع طبیعی مبنی بر تصرف غیرقانونی ارضی ملی در شهرستان رامسر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی با کار تخصصی و تحقیقات گسترده اطلاعاتی 3 نفر املاکی بصورت غیر قانونی 4هزار متر از اراضی ملی را به نفع خود تصرف کرده بودند را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی رامسر با اشاره به آزادسازی زمین تصرف شده با حضور ماموران، تصريح كرد: برابر اعلام كارشناسان ارزش زمین های رها سازی شده از چنگ متهم بالغ بر 40 ميليارد ريال برآورد شده است.
سرهنگ نبوی با اشاره به عزم راسخ پلیس و دستگاه قضائی در برخورد با پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
---------------

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار