نخستین جلسه کارگروه کارآفرینی، اشتغال و پیشگیری از وقوع جرم استان کردستان با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرست اداره کل بهزیستی و جمعی از خیرین و مهارت آموختگان کارآفرین شرکت کننده در نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر استان کردستان در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این استان به عنوان نخستین دستاورد برپایی نمایشگاه مذکور تشکیل شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹ 26 December 2021

به گزارش تابناک کردستان، در این جلسه، رضا اعظمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان، با اشاره به اینکه بهبود وضعیت و مصونیت گروه‌های آسیب دیده اجتماعی منوط به اشتغال آنان و درآمدزایی است، بر حمایت از آنان با استفاده از ظرفیت کارآفرینان مهارت‌های کم سرمایه بر تاکید نمود.
اعظمی با تقدیر و تشکر از عوامل دست اندرکار برپایی نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر در استان کردستان، بیان کرد: برپایی نمایشگاه مذکور فرصت مناسبی را در راستای معرفی مهارت آموختگان کارآفرین و آشنایی با مشاغل کم سرمایه بر فراهم کرد که همین امر موجب شد تا این کارگروه تشکیل و استفاده از این ظرفیت عظیم و پتانسیل این افراد در راستای آموزش و ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای افراد آسیب پذیر جامعه اعم از زنان بی سرپرست و بدسرپرست، معتادین بهبود یافته و افرادی که به واسطه عدم اشتغال و درآمد پایدار اقدام به بزه می‌نمایند، مورد بررسی قرار گیرد.
وی توسعه آموزش‌های مهارتی در کنار بهره گیری از کارآفرینان مشاغل کم سرمایه بر به عنوان حامیان افراد آسیب پذیر را اقدامی مؤثر و ارزشمند در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای این عزیزان برشمرد و گفت: امیدواریم با تشکیل این کارگروه و بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل دستگاه‌های اجرایی شاهد راه اندازی اقدامی بدیع و تأثیر گذار در حوزه اشتغال افراد آسیب پذیر کردستانی باشیم.
در ادامه، سید جمیل احمدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان، آموزش‌های مهارتی را یکی از ارکان اصلی و تأثیرگذار در راستای تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد برشمرد و گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر و شایسته می‌تواند زمینه حضور افراد در بازار کار را با حمایت افراد کارآفرین و پشتیبان تسریع بخشد.
وی افزود: باید به سمت تحقق شعار "هرخانه، یک کارخانه" حرکت نماییم چرا که توسعه استان در گرو حمایت و هدایت جوانان جامعه به سمت مشاغل خرد و خانگی است.
احمدی با اشاره به اجرای نمونه‌های موفق اشتغال زایی در استان گفت: خوشبختانه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان توانسته است نسبت به آموزش و ایجاد اشتغال افراد ساکن در روستای سعدآباد مریوان که تا قبل از اجرای این طرح مشغول کولبری بوده اند اقدام و اکنون این روستا را به قطب تولید محصولات کالای خواب و صادرات این محصولات به اقلیم کردستان عراق مبدل نماید.
در پایان این جلسه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان به اتفاق آراء به عنوان دبیرخانه کارگروه کارآفرینی، اشتغال و پیشگیری از وقوع جرم استان انتخاب شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار