مدیرعامل آبفای قم گفت: آب انتقالی به قم باید فقط به مصرف شرب برسد و از پساب ها در صنعت استفاده شود.
کد خبر: ۱۰۲۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ 03 January 2022

به گزارش تابناک قم، علی‌جان صادق پور، مدیر عامل آب و فاضلاب استان قم در نشست خبری سی و یکمین سالروز تشکیل شرکت آب و فاضلاب که در تالار آب برگزار شد با اشاره به تولید سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب پساب در قم گفت: با اخذ مجوز‌ها و پیگیری‌های لازم می‌توان بخش زیادی از این منابع آب را مجدد وارد چرخه مصرف کرد.

جان صادق پور گفت: کم آبی مشکلی است که تا مردم نخواهند حل نمی شود و نمی توانیم با آن مقابله منطقی و علمی داشته باشیم.

وی در ادامه از توافق با شهرداری قم برای استفاده از ۴ و نیم میلیون متر مکعب پساب برای آبیاری فضای سبزشهری خبر داد و گفت: با دریافت مجوز از وزارت نیرو ۱۰ میلیون متر مکعب پساب برای صنعت در شهرک‌های شکوهیه، محمود آباد و الغدیر نیز اختصاص می‌یابد.

 مدیر عامل آب و فاضلاب استان قم با تاکید بر این که ۱۵ میلیون متر مکعب پساب نیز باید برای تغذیه آبخوان‌ها اختصاص می‌یابد، گفت: ۶۰ درصد از پساب باید برای حوزه‌های آبخیز تخصیص یابد و ۴۰ درصد نیز برای بخش صنعت و سایر مصارف استفاده شود.

صادق پور با اشاره به این که ۴۰ درصد از جمعیت شهر قم تحت پوشش فاضلاب قرار دارند، گفت: تاکنون ۱۳۱ هزار انشعاب فاضلاب با هزار و ۵۰ کیلومتر شبکه و خط انتقال در شهر قم اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: در زمینه توسعه شبکه انتقال فاضلاب قم با توجه به اعتبارهای خوبی که در جریان سفر رییس جمهوری به این طرح اختصاص یافت، اقدام‌های لازم را برای گسترش این طرح در سطح وسیعی از شهر را انجام خواهیم داد.

صادق پور با اشاره وضعیت مناسب‌تر سرانه مصرف آب در استان قم در مقایسه با میانگین کشوری گفت: سرانه مصرف قم ۱۶۹ لیتر بر ثانیه است، اما این رقم در مقیاس کشوری ۲۰۰ لیتر بر ثانیه اعلام شده است.

وی می گوید : علی‌رغم این میزان مصرف آب، اما نیاز داریم تا برای سازگاری با کم آبی مقدار مصرف روزانه آب به حدود ۱۰۰ لیتر در روز برسد.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان قم ادامه داد: خدمت رسانی به مردم در شرکت‌آبفای استان امری شبانه‌روزی است و همه شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۲ به صورت ۲۴ ساعت از خدمت مورد نیاز خود در بخش‌های مرتبط با حوزه آب و فاضلاب برخوردار شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار