استاندار : گاهی بلند پروازی خوب است باید در اندیشه سال های آینده و ۴۰ تا ۵۰ سال بعد باشیم ، بلند پروازی در اینگونه مواقع بسیار خوب است.
کد خبر: ۱۰۲۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹ 08 January 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، علی احمدزاده در نشست شورای برنامه ریزی استان خطاب به مدیران گفت : سند آمایش در اسفند تنظیم شد و به همه دستگاه ها اعلام شده است و با توجه به وقت اعمال نظرات کارشناسی تا پایان سال، همه دستگاه ها موظف هستند سریعتر نظرات خود را اعلام کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، افزود : دورنمای رشد استان بر اساس این سند است و سیاست های دولت هم به سمتی می رود که اگر قرار باشد برنامه و پروژه ی توسعه ای باشد باید مطابق این سند باشد.
احمدزاده گفت : الان وقت آن است که هر اقدامی لازم است انجام دهیم از هم اکنون پیش بینی شود.
وی گفت : شاید برخی موارد را اکنون نتوانیم انجام دهیم اما باید پیش بینی شود که در اینده اگر قرار بر انجام پروژه ای بود در سند آمایش پیش بینی شده باشد که بتوانیم انجام دهیم.
احمدزاده گفت : لذا باید از هم اکنون نشست های تخصصی دستگاه ها برای اعمال نظرات استان در سند آمایش برگزار شود.
وی ادامه داد : گاهی بلند پروازی خوب است باید در اندیشه سال های آینده و ۴۰ تا ۵۰ سال بعد باشیم ، بلند پروازی در اینگونه مواقع بسیار خوب است.
احمدزاده به موضوع سدهای استان اشاره کرد و گفت : ما کجای کاریم وقتی ده درصد منابع آب را داریم و هر سدی هم ساخته اند در خروجی استان است و هیچ منافع ما را ندیده اند!
وی ادامه داد : سد چم‌شیر در خروجی استان است و خیلی هم از آن بهره مند نیستیم . کوثر هم برای ما چندان مهم نیست امده اند بندر لنگه را دیدند اما دهدشت را ندیده اند.
وی افزود : هفته گذشته با سید محمد موحد پیگیر سد آبریز بودیم که پس از پایان پیگیری از وزارت نیرو بیرون آمدیم اما برای پیگیری محیط زیست بحث شادگان را مطرح کردند!
احمدزاده گفت : خوزستان حق آبه ۷۵۰ میلیون متر مکعبی دارد اما اکنون ۹۵۰ میلیون اضافه برداشت دارد خوب خود خوزستان مشکلات زیست را با حقابه حل کنند.
وی ادامه داد : الان اسم سد را هم به گونه از آبریز به مارون ۲ تغییر داده اند که انتظار ایجاد کنند که تلقین کنند آب مارون ۱ هم به خطر می افتد!
استاندار گفت : در مورد سد آبریز گفته اند گاو میش های تالاب شادگان مشکل دارد خوب چطور گاومیش های شادگان دیده می شود اما مردم ما دیده نمی شوند؟
احمدزاده گفت : در محیط زیست مسئولی که باید فنی صحبت کند از مشکلات و معارضات اجتماعی سخن می گوید! معارضات اجتماعی چه ربطی به کارشناس فنی دارد؟! معارضات اجتماعی را ما استانداران باید حل کنیم این نشانه حمایت مسئول از یک طرف موضوع است.
استاندار به پیگیری های خود و نماینده کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده در سازمان محیط زیست اشاره کرد و گفت : موحد اینقدر داد و فریاد در محیط زیست راه انداخت که شما چرا به مشکل آب ما توجه نمی کنید ؟
احمدزاده افزود : ما اکنون اب شرب مان هم تامین نمی شود کشاورزی و صنعت پیش کش ! چرا تمام آب های جاری ما به خوزستان می رود اما خودمان هیچ استفاده ای نمی بریم؟
استاندار ادامه داد : مدیران در سند آمایش توسعه استان را در نظر بگیرند بلندپروازی در مطالبات داشته باشند و هر چه سریعتر سند آمایش استان را کار کارشناسی کنند و اینده استان را ببینند .
وی گفت : برای سد آبریز از طرف خوزستان بسیار فشار وارد می کنند که اجرا نشود باید مدیران و مسولان استانی تلاش کنند.
احمدزاده در پایان خطاب به مدیران گفت : از هم اکنون همه شما موظف هستید به صورت مرتب و پیگیر به تهران سفر کنید و با وزرا ارتباط و درخواست داشته باشید چرا که در این مدت با دیدارهایی که با وزرا داشته ام بسیار موفقیت هایی برای مطالبه داشته ام و به شما تاکید می کنم که اعتبارات را با نشستن در استان به دست نمی آورید و نیازمند تلاش های پیگیر و مصرانه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار