استاندار هرمزگان گفت : باید برای دوران پس از تحریم که ممکن است با ورود گسترده گردشگران به کشورمان مواجه شویم ، برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 29 September 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، جاسم جادری روز سه شنبه در آیین روز جهانی گردشگری در بندرعباس افزود: اعتقاد دارم رسالت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از رسالت مجموعه نفت مهمتر است و می توان از این طریق درآمدزایی داشت.

وی بیان داشت: گردشکری یک کسب حلال بدون هزینه زیاد است اما باید فرهنگ گردشگری و سفر و پذیرش دیگران در جامعه ترویج شود.

استاندار هرمزگان اظهارکرد: باید راهکارهای رسیدن به توسعه گردشگری در هرمزگان نیز بررسی و ارائه شود و بخش صنایع دستی هم نیازمند سازماندهی بیشتر برای درآمدزایی است.

جادری گفت: رشد بخش گردشگری و میراث فرهنگی در دو سال اخیر در دولت تدبیر و امید بی سابقه است اما در این خصوص باید قدم های بیشتری برداریم و از این طریق فرهنگ خود را به دیگران معرفی می کنیم و با این روابط فرهنگی بسیاری از ذهنیت ها و سو برداشت ها نیز حل خواهد شد.

وی بیان داشت: در گذشته نوعی تفکر وجود داشت که به گردشگر خارجی به عنوان عنصر ضد فرهنگی نگریسته می شد و ورود آنها را به کشور موجب ترویج بی بند و باری می دانستند اما امروز ما گردشگران خارجی را با جان و دل می پذیریم.

جادری با تاکید بر اینکه برای معرفی آثار و مناطق گردشگری باید بیشتر کار شود ، افزود: اگر بتوانیم مواهب طبیعی و امکانات مورد دلخواه گردشگران را درست معرفی کنیم ، آنها از سفر به کشور ما استقبال خواهند کرد.

این مقام مسوول ادامه داد: با ورود یک گردشگر به کشور برای چند نفر شغل ایجاد می شود و در افق سال 1404 قرار است کشور ما 20 میلیون گردشکر با درآمد30 میلیارد دلاری داشته باشد که نیازمند زمینه سازی و آمادگی لازم برای رسیدن به این هدف هستیم.

وی گفت: در سال بیش از یک میلیارد نفر گردشگر در دنیا مسافرت می کنند که سهم ایران از این تعداد گردشگر به یک درصد هم نمی رسد در حالی که از نظر ظرفیت گردشگری و آثار تاریخی جزء 20 کشور برتر دنیا هستیم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: امروز گردشگری یک صنعت درآمد زا محسوب می شود و بسیاری از دولت های دنیا از طریق درآمدهای گردشگری کشور خود را اداره می کنند و باید از ظرفیت ها و امکانات موجود در کشور استفاده بیشتری کرد و زمینه کار را برای افرادی که علاقه مند هستند در این خصوص فعالیت کنند، ایجاد کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار