حدود یک ماه پیش بود سنندج همزمان با سایر شهرستان‌های استان شاهد بارش بی سابقه برفی بود که موجب ایجاد شور و شعف همشهریان شد. ادامه بارش بی وقفه برف به مدت سی ساعت و بدنبال آن برودت هوا موجب یخبندان کامل در سطح شهر شد و مشکلات عدیده‌ای را برای رفت و آمد شهروندان به وجود آورد و باعث ایجاد اختلال در زندگی روزمره مردم شد.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳ 14 February 2022

به گزارش تابناک کردستان ، عدم برف روبی محلات، وقوع چند حادثه ناگوار و مشکلات تردد نارضایتی فزاینده را در شهر ایجاد کرد و بالتبع در این میان شهرداری سنندج آماج حملات و گا‌ها انتقادات ناجوانمردانه قرار گرفت.
شهردار سنندج آقای سید انور رشیدی شامگاه دوشنبه با حضور در صدا و سیمای استان به دنبال تشریح عملکرد شهرداری در بحران اخیر و توضیح دلایل نارسایی‌ها بود که با عملکرد یکطرفه مجری برنامه «گفتمان» مواجه شد و حتی اجازه پخش فایلی که از عملکرد شهرداری تهیه شده بود داده نشد.
نقد بجا، سازنده و دور از اغراض عملکرد سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی خواسته ایست که همواره مخاطبین از شبکه استانی داشته اند، که البته انتظار میرود مدیران این شبکه در مواجهه با رفتار‌های گا‌ها نابجا و ادبیات خارج از عرف مجریان خود نیز برخورد مناسبی داشته باشد، در ۴۳سالگی انقلاب اسلامی انتظار میرود برنامه‌ای در تراز بزرگترین انقلاب قرن تهیه و به تشریح فعالیت‌های پنج دهه‌ای نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخته شود پرداخته شود نه آنکه شاهد اجرای جنگ شادی از سوی آن‌ها باشیم.
ناگفته پیداست که شهرداری عملکرد ایده آلی که باعث رضایت شهروندان باشد را در این بحران نداشت و انتظار مدیریت بهتری ازین نهاد می‌رفت.

منتهی این سازمان را سیبل انتقاد و آماج حملات قرار دادن بدون اینکه فرصت پاسخگویی داده شود به نوعی پاک کردن صورت مسأله و به فراموشی سپردن دلایل اصلی ایجاد بحران است.

شاید بتوان مهمترین دلیل تاخیر در برف روبی معابر و محلات را کمبود ادوات و تجهیزات، اتکا به نیروی انسانی، در کنار استفاده از ماشین آلاتی که سالهاست در دنیا منسوخ شده اند دانست.
شوربختانه به دلیل کمبود منابع مالی و تحریم‌های ظالمانه در حال حاضر امکان استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای تسریع در پیشبرد امور وجود ندارد آیا شهردار فعلی و کسانی که قبلاً در این مسند بوده اند باید پاسخگوی کمبود منابع مالی و بودجه‌ای باشند؟

مسأله‌ی دیگری که باید به آن اشاره کرد وضعیت توپوگرافی شهر سنندج، محلات صعب العبور با شیب تند که گا‌ها به دلیل وجود ورودی‌های بسیار تنگ و پلکانی بودن آن‌ها عملا امکان ورود ماشین آلات به آن‌ها وجود ندارد.

در روز‌ها و هفته‌های اخیر در کنار ناراحتی بجای همشهریان از وضعیت موجود، غبارآلود بودن فضا امکان تبیین شرایط و تحلیل منصفانه آن را سلب کرده بود، به نظر می‌رسد تا زمانی که شهرداری از منابع مالی مناسب بی بهره باشد و امکان بکارگیری تکنولوژی‌های به روز را در شرایط بحرانی نداشته باشد با بروز هر گونه رخداد طبیعی اعم از سیل، طوفان و ... شاهد اینچنین بحران‌هایی خواهیم بود، تلاش برای تخریب و تغییر افراد تا زمانی که ساختار و بستر برای کار فراهم نباشد فقط باعث ایجاد دوره‌های کوتاه مدت مدیریتی می‌شود که مانع از اجرای برنامه‌های بلند می‌شود و به توسعه توسعه نیافتگی شهر کمک میکند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار