مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان :
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان تعداد روستا‌های قابلیت گازرسانی استان را ۱۶۰۲ مورد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱۴۵۷ روستای استان زیر پوشش گازرسانی قرار دارد و عملیات گازرسانی در ۱۰۰ روستای استان فعال است.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵ 21 February 2022

به گزارش تابناک کردستان احمد فعله‌گری اظهار کرد: گاز طبیعی پاک ترین، فراوان‌ترین و از لحاظ اقتصادی ارزان‌ترین و باصرفه‌ترین منبع برای تولید انرژی است و جایگزین ساختن با سایر سوخت‌های فسیلی یکی از گام‌های بزرگ در جهت نیل به توسعه پایدار می‌باشد، به گونه‌ای که در ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع یکسان شرایط رفاهی برای آحاد مردم کشور نقش به سزایی را به همراه داشته است.
وی افزود: مناقصه برای گازرسانی به ۳۲ روستای کردستان در دست اقدام بوده و به زودی پیمانکار اجرای این طرح‌ها نیز تعیین می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، با بیان اینکه مجوز عقد قرارداد برای انجام مناقصه گازرسانی به تعدادی دیگری از روستا‌ها نیز از شرکت ملی گاز اخذ شده است، اضافه کرد: با تحقق اهداف گازرسانی در سال جاری و پیشرفت بسیار مطلوب پروژه‌ها تعداد روستا‌های باقیمانده که در دست بررسی و طرح‌های مطالعاتی قرار دارد که به یاری خداوند عملیات اجرایی این تعداد روستا نیزدر اوایل سال آینده استارت خواهد خورد.
فعله‌گری با بیان اینکه اکنون گازرسانی به نقاط دورافتاده و صعب العبور در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای این کار لوله‌گذاری بیشتری نیاز است، لذا هزینه گازرسانی به این مناطق نیز بیشتر خواهد شد.
وی بیان داشت: نهضت گازرسانی با مطالعات و ملاحظات اقتصادی در سال ۹۵ با جدیت آغاز گردید و با تلاش بی وقفه کارکنان فداکار شرکت گاز استان کردستان تعداد روستا‌های گازدار را از ۹۹۵ مورد در سال ۱۳۹۵ تا پایان بهمن ماه سال جاری به ۱۴۵۷ روستای گازدار ارتقاء داده است.
احمد فعله‌گری در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری استان ۱۰۰ درصد است که ۳۲ شهر استان را در بر می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان تصریح کرد: با گازدار شدن یک هزار و ۴۵۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی استان از مرز ۹۷ و نیم درصد فراتر رفته است که تعداد ۴۵ روستا فقط در دهه مبارک فجر سال جاری به بهره برداری رسیده است.
فعله‌گری عنوان کرد: با برخورداری بیش از ۹۸/۷ درصد از جمعیت استان کردستان از نعمت گاز طبیعی، فقط ۱/۳ درصد از مردم از نعمت گاز طبیعی محرومند که عمدتا روستا‌های دارای جمعیت زیر ۲۰ خانوار و برخی ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حاشیه شهر‌ها هستند.
گفتنی است تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان کردستان در تمام بخش‌های مسکونی، تجاری و صنعتی ۵۸۵ هزار مشترک می‌باشد
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار