بعداز بارش برف و ایجاد مشکلات برای مردم شهر سنندج یک موج نارضایتی در بین اقشار مختلف جامعه شکل گرفت که علت اصلی این مشکلات را در عملکرد شهردار سنندج می‌دانستند. ما در مرحله اول منکر مشکلات و مسائل بعد از بارش برف نیستیم و حق انتقاد کردن و مطالبه گری را جز حقوق اولیه جامعه می‌دانیم و حزب همت استان فرهنگی کردستان هم در اساسنامه خودش بر مطالبه گری و پاسخگو بودن مسئولان در برابر جامعه تاکید دارد.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 24 February 2022
به گزارش تابناک کردستان، اما نکته مهم اینست که این موج انتقاد قبل از اینکه در جهت مطالبه گری و احیای حقوق مردم باشد متاسفانه در جهت منافع سیاسی اشخاصی بود که در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی در سال جاری شکست خورده بودند و کل نگرانی این جماعت تامین منافع خودشان و همچنین عرض اندام در میدان اجتمعی بود؛ چرا بعد از شکست در انتخابات نیاز به نمایش خودشان در جامعه داشتند و از این فرصت استفاده کردند.

اما انسان وقتی در عرصه اجتماعی از مدیران و مسئولان انتقاد می‌کند باید مسئله را بصورت جامع و کامل نگاه کنند نه اینکه قسمت‌هایی که بیشتر منافع او را تامین می‌کند مورد استفاده قرار دهد و مابقیه قسمت‌ها را از نظر و نگاه مردم مخفی کند.

این منطق همان چیزی است که می‌گوید" هدف هر نوع وسیله‌ای را توجیه می‌کند" و ما این منطق غلط و غیر انسانی این جماعت را در مورد شهردار سنندج مشاهده کردیم.

این جماعت از هر نوع وسیله‌ای از جمله دروغ، افترا، تخریب، ترور شخصیتی و توهین کردن به خانواده محترم آقای شهردار گرفته تا شعار نویسی در فضای مجازی و همه اینکار هیچ نشانه‌ای از مطالبه گری ندارد بلکه رنگ و بوی جبران شکست در انتخابات را دارد.

اگر این جماعت به دنبال مطالبه گری بودند؛ چرا تخریب کردند؟ چرا به خانواده آقای شهردار توهین کردند؟ مطالبه گری یک حق شهروندی است و ما بار‌ها این سخن را تکرار کردیم که مطالبه گری یک حق است و مقام معظم رهبری هم خوشبختانه مطالبه گری را قبول دارد، ولی تخریب کردن و توهین کردن هیچ گونه رنگ و بوی مطالبه گری را ندارد.

یکی از نشانه مطالبه گری اینست که وقتی جامعه از مدیران و مسئولان مطالبه‌ای دارند باید به آن مسئول جازه دهند تا به سوالات و مسائل ایجاد شده جواب دهد، ولی در کمال تعجب این جماعت حتی به اقای شهردار اجازه ندادند که از خودش دفاع کند و به سوالات جواب دهد، بلکه کل تلاش و کوشش آن‌ها ایجاد یک موج تخریب بود که متاسفانه بعضی از رسانه‌های و کنشگران اجتماعی و هنری به اشتباه فریب این جماعت را خوردند و با آن‌ها در تخریب آقای شهردار سنندج همسو بودند.

ما از رسانه‌ها و کنشگران مدنی و اجتماعی انتظار داریم که در خصوص این گونه اتقاقات فریب این جماعت را نخورند؛ چرا که این آقایان در دوره‌های گذشته که مسند مسئولیت را در اختیار داشتند هیچ وقت پاسخگو مردم نبودند و هیچ اعتقادی به مطالبه گری مردم ندارند و سوال اینجاست که چطور امروز مدافع حقوق مردم شدند؟

اگر آن‌ها اعتقادی به مطالبه گری داشتند امروز به جای فریب دادن و تخریب کردن چهر‌های مردمی و پاکدامن از جمله آقای شهردار حقیقت را برای ما روشن می‌کردند.

این اتقاق هر چند زشت و غیر انسانی و غیر اخلاقی بود، ولی باید خداوند بزرگ را سپاسگزار بود که بار دیگر چهره دروغین این جماعت برای جامعه روشن و شفاف شد و بار دیگر وعده الهی در جامعه اسلامی تحقق پیدا کرد که باطل همیشه نابود خواهد شد و حق بر باطل پیروز میشود و امروز ما این حقیقت را مشاهده می‌کنیم. این جماعت هر کاری را که می‌توانستند انجام دادند که آقای شهردار سنندج را تخریب کند، ولی غافل از این بودند که جریان حق هر چند در ظاهر مخفی باشد، ولی همین حق بودن نقاب را از صورت این جماعت برملا خواهد کرد.

از طرف دیگر ما از اعضای محترم و انقلابی شورای اسلامی شهرستان سنندج تشکر و قدردانی می‌کنیم که با رای اعتماد مجددا به اقای رشیدی به عنوان شهردار شهر خلاق موسیقی و کتابخانه بار دیگر آرامش و آسایش را در این شهر و سرزمین ایجاد کردید و ما حزب سیاسی همت در استان فرهنگی کردستان به عنوان وظیفه انقلابی و مردمی به مدیران و مسئولان انقلابی از جمله آقای شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی در جهت رفع مشکلات جامعه کمک خواهیم کرد و از این مسئولان مطالبات شهروندان را پیگیری خواهیم کرد.

اما به عنوان نکته پایانی حزب همت استان کردستان به عنوان حزب سیاسی و انقلابی هیچ وقت دنبال منافع شخصی نیست و به اصول اخلاقی و انقلابی ایمان کامل دارد و آن اصول را زیر پا نمی‌گذارد؛ چرا که اعتقاد کامل دارد که مدیران و مسئولان ما دچار اشتباه میشود، ولی این به معنی تخریب کردن آن‌ها نیست و نباید اصول اخلاقی و اسلامی در جهت منافع شخصی نابود کرد.
فرزادمرادی دبیر کل حزب همت استان کردستان
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار